3 679 läst ·
14 svar
4k läst
14 svar
Hantverksmässig dörr?
Är på jakt efter en ytterdörrleverantör, där lister tillfogas snarare än fräses ut ur materialet. De enda jag hittat (och de var ju inte dåliga...) är Bovalls. Finns det fler alternativ som uppfyller normala krav vad gäller u-värden etc?
Tack på förhand!
/EL
Tack på förhand!
/EL
Dom vanliga fabrikanterna har ju inget att komma med.
Här kanske det kan finnas något:
http://www.snickarper.se/index.php
Gissningsvis finns det också några mindre snickerier som vet hur man svarvar till en dörr... kan inga namn dock.
Här kanske det kan finnas något:
http://www.snickarper.se/index.php
Gissningsvis finns det också några mindre snickerier som vet hur man svarvar till en dörr... kan inga namn dock.
Kolla in Qvesarums dörrar. Har inte kunnat hitta något mer gediget än dessa.
www.qvesarum.se
www.qvesarum.se
Det såg ut som om dom ska vara på Villamässan i Älvsjö i oktober - då kanske hugande spekulanter i denna del av världen kan sniffa på dessa dörrar.EB skrev:
För er som inte bor i södra Sverige så finns i stort sett samma sortiment i Ludvika på Nordiska Kaminer http://www.nordiskakaminer.com/BV/dorr_fonster_veranda.html
Man kan få dem linoljemålade också tror jag.
Man kan få dem linoljemålade också tror jag.
Det går väl att måla själv, men jag rekommenderar inte min metod:
Jag skulle måla innertaket på farstukvisten och lyckades välta en nyöppnad färgburk så färgen rann i strida strömmar över åtmistone halva vår fina teakdörr!
Det var inte heller vattenlöslig färg. Men vi lyckades få bort färgen till slut, det är nog bara vi som ser svaga rester här och var vid speglarna. Det gick åt mycket såpa!
Taket är fortfarande inte målat, och jag gillar inte nyöppnade färgburkar.
/EB
Jag skulle måla innertaket på farstukvisten och lyckades välta en nyöppnad färgburk så färgen rann i strida strömmar över åtmistone halva vår fina teakdörr!
Det var inte heller vattenlöslig färg. Men vi lyckades få bort färgen till slut, det är nog bara vi som ser svaga rester här och var vid speglarna. Det gick åt mycket såpa!
Taket är fortfarande inte målat, och jag gillar inte nyöppnade färgburkar.
/EB
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
RM:s Exklusive-dörr görs på helfranskt vis.

http://www.rm.se/default.aspx?pageID=58
http://www.rm.se

http://www.rm.se/default.aspx?pageID=58
http://www.rm.se
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Klicka här för att svara