– Det var dumt gjort, klantigt. Skulle inte ha skett, säger han i förhör.

Vad var dumt och klantigt? Att han gjorde det eller att han åkte dit?

• Haha
cpalm
  • Laddar…
Utsättaren Utsättaren skrev:
– Det var dumt gjort, klantigt. Skulle inte ha skett, säger han i förhör.

Vad var dumt och klantigt? Att han gjorde det eller att han åkte dit?
Eller så menade han kanske att det var dumt och klantigt av kvinnan att inte upplysa om att det fanns övervakningskameror.

J
Kan det rent juridiskt vara hemfridsbrott om hantverkaren släppts in i lägenheten? Vad jag förstått gäller ju inte ens försäkring mot stöld då eftersom man bjudit in tjuven. Därför man inte ska låna ut nyckeln till hantverkaren, då denne räknas som gäst. Samma sak borde väl gälla nu, eller? Han ombads inte lämna. Hon får välja bättre bekanta.

Redigerat:
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Kan det rent juridiskt vara hemfridsbrott om hantverkaren släppts in i lägenheten? Vad jag förstått gäller ju inte ens försäkring mot stöld då eftersom man bjudit in tjuven. Därför man inte ska låna ut nyckeln till hantverkaren, då denne räknas som gäst. Samma sak borde väl gälla nu, eller? Hon får välja bättre bekanta.
Jag tokar det som att hemfridsbrottet är att han olovligen rört sig i hemmet där han inte fått lov att var. T.ex om han fått i uppdrag att renovera köket har han inte per automatik fått tillåtelse att vara i sovrummet.

• Gilla
cbrolin och 3 till
  • Laddar…
Kan detta vara en vanlig företeelse bland hantverkare tro? 🤔

• Haha
  • Gilla
lop3r och 6 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Kan detta vara en vanlig företeelse bland hantverkare tro? 🤔
Tror inte det. Max hälften av de jag känner gör så. Kanske ännu färre.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 49 till
  • Laddar…
Jag brukar ta på mig hantverkarkläder i smyg...

• Haha
  • Gilla
boschkenta och 42 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag brukar ta på mig hantverkarkläder i smyg...
Hur ser en typisk hantverkar-BH ut.

Intet Intet skrev:
Hur ser en typisk hantverkar-BH ut.
En förpackning med herrunderkläder, innehållandes en bysthållare och mask, från märket Svenjoyment.

Finns på Ahlsell.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Cruzze och 32 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
[bild]

Finns på Ahlsell.
Hade en kvinnlig hantverkare åtalats om hon sniffat i mina kalsonger efter att jag klippt gräset ett par timmar i stekande sol? Alltså, kräva ersättning för sanering låter lite mycket.

Det han gjort är inte OK men han borde få hjälp med att komma ut ur garderoben.

• Haha
  • Gilla
  • Arg
AG A och 5 till
  • Laddar…
Det kanske var björn jag menar Lee

• Haha
  • Gilla
Mats_R och 4 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Hade en kvinnlig hantverkare åtalats om hon sniffat i mina kalsonger efter att jag klippt gräset ett par timmar i stekande sol?
Det hade nog varit straff nog.

• Gilla
  • Haha
kattlucka och 4 till
  • Laddar…
Som vi brukar säga på forumet. Det är viktigt att skriva avtal som reglerar vad hantverkaren ska göra.

• Haha
  • Gilla
sdb75 och 30 till
  • Laddar…
I Igelknorr skrev:
Jag tokar det som att hemfridsbrottet är att han olovligen rört sig i hemmet där han inte fått lov att var. T.ex om han fått i uppdrag att renovera köket har han inte per automatik fått tillåtelse att vara i sovrummet.
Det känns lite långsökt tycker jag. Hemfridsbrott är att olovligen tränga sig in i någons bostad och ingenstans i lagen står det något om del av bostad. Jag tolkar lagen som att man antingen är i bostaden eller inte och att det antingen är lovligen eller olovligen.

Skulle en hantverkare kunna dömas för hemfridsbrott bara för att ha råkat gå in i fel rum? Vore intressant om det fanns någon sådan dom.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.