62 023 läst ·
190 svar
62k läst
190 svar
Hantverkare slarvat?
Det här var så uselt gjort så man tror nästan att hantverkaren haft en RIKTIGT dålig dag. När jag ska skruva eller spika upp nånting hemma så får jag nästan svettningar om jag inte hittar likadana spikar/skruvar, och då kan det handla om ett ställe där de inte ens syns och alltså egentligen inte spelar nån roll. Och jag är paramedicinare.
Hoppas du får allt åtgärdat, Karin, det där är inte ok. Det behöver man ju inte vara snickare för att se. Plus i kanten för din uggle-jämförelse, så känner man sig ofta tycker jag. Men det här forumet är toppen!
Hoppas du får allt åtgärdat, Karin, det där är inte ok. Det behöver man ju inte vara snickare för att se. Plus i kanten för din uggle-jämförelse, så känner man sig ofta tycker jag. Men det här forumet är toppen!
Har skummat igenom tråden. Du ska sluta be om ursäkt för att du inte kan detta! Du har ju köpt en tjänst, av någon du trodde hade kunskapen och erfarenheten samt viljan att göra ett bra jobb. Om du ska ha någon känsla inblandad så är det ilska! Jag tycker att du visar på väldigt bra kunskap om hur du vill ha det och hade förväntat dig att det skulle bli, det är den enda kunskap du som kund ska behöva ha! Jag hoppas så att det ordnar sig för dig och att du inte behöver betala en krona för detta totalt undermåliga jobb! Jag är tvärsäker på att du själv hade kunnat fästa en tröskel bättre än den s k snickaren har gjort, men du ska inte behöva göra det, du valde ju att köpa en tjänst. Stå på dig!Karinsbostadsrätt skrev:
Oh wow, tack! Yes! NU drar jag iväg mailet till hantverkaren! Får se vad som händer!Axelida skrev:
Har skummat igenom tråden. Du ska sluta be om ursäkt för att du inte kan detta! Du har ju köpt en tjänst, av någon du trodde hade kunskapen och erfarenheten samt viljan att göra ett bra jobb. Om du ska ha någon känsla inblandad så är det ilska! Jag tycker att du visar på väldigt bra kunskap om hur du vill ha det och hade förväntat dig att det skulle bli, det är den enda kunskap du som kund ska behöva ha! Jag hoppas så att det ordnar sig för dig och att du inte behöver betala en krona för detta totalt undermåliga jobb! Jag är tvärsäker på att du själv hade kunnat fästa en tröskel bättre än den s k snickaren har gjort, men du ska inte behöva göra det, du valde ju att köpa en tjänst. Stå på dig!
ja, framförallt engagemang.M mawno skrev:
INGEN kan vara så kass oavsett snickarutbildning eller inte att man tror att det är ett rimligt sätt att göra det på.
Det är en som fullständigt skiter i hur resultatet blir och bara vill få det överstökat.
Det är inte en helt friktionsfri situation. Nu har jag återkopplat till hantverkaren. Inväntar svar.M Mortsken skrev:
Super klapphatten som varit i din lägenhet på jobbet?
Fix av slarv är det inte tal om, snarare fixat mer slarv!
A blind horse in a cave hade gjort jobbet bättre.
Ta dit någon som har en susning om vad han pysslar med och skicka fakturan till den första pajasen.
Fix av slarv är det inte tal om, snarare fixat mer slarv!
A blind horse in a cave hade gjort jobbet bättre.
Ta dit någon som har en susning om vad han pysslar med och skicka fakturan till den första pajasen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 854 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 854 inlägg
Ärligt talat så kan du nog inte förvärra situationen. Skruvar du åt fel håll händer inget farligt alls. Skruven går bara inte in, utan ut, oavsett om du använder en skruvmejsel eller en skruvdragare.Karinsbostadsrätt skrev:
Kan du öppna en burk så kan du lära dig att skruva åt rätt håll, och blir det åt fel håll någon gång så gör det inget.
Jag har renoverat och barnen har frågat om de får hjälpa till (små barn) och med lite guidning blir det klart bättre än det där. Vill du testa själv så får du guidning på forumet här och kommer göra ett fantastiskt mycket bättre arbete än det du visat upp.
Hej! De där golvtrösklarns ser helt galna ut, hade aldrig accepterat ett sådant "jobb".. Jag och maken är två glada amatörer som gav oss på att byta ut husets alla trösklar för ett tag sedan och vi gjorde ett betydligt bättre jobb än så där!
Kräv att denna s.k. "hantverkare" kommer tillbaka och gör rätt, så svårt är det inte att göra ett anständigt jobb!
Stopp! Först ska du be någon med lite handlag att kolla om gångjärnen sitter fast ordentligt. Att dörren lutar utåt kan också tyda på att det övre gångjärnet är aningen löst ... och det är betydligt enklare att åtgärda än att korta ner dörren.Karinsbostadsrätt skrev: