558 läst ·
2 svar
558 läst
2 svar
Hantering av isolering vid takmontage
Nu har jag försökt hitta någon information om hur man enkelt hanterar skivorna med träull när de ska upp i taket utan att hitta något. De ska upp mellan bjälkarna i källartaket som sitter med lite olika avstånd, men runt cc600. Skivorna är 220x565x117 och sitter inte kvar av sig själva. Dels är det ett elände att trycka in i utrymmet ovanför ytterväggen, men det är också bökigt att försöka hålla dem på plats till dess att man fyllt upp för att skruva dit glespanelen (vill ju inte kapa den i för korta längder).
Finns det någon här som har erfarenhet av liknande som kan tipsa om själva manövrarna som gör det hela lite smidigare att lösa på egen hand (soloarbete är obligatoriskt just nu)?
Finns det någon här som har erfarenhet av liknande som kan tipsa om själva manövrarna som gör det hela lite smidigare att lösa på egen hand (soloarbete är obligatoriskt just nu)?
Jag har funderat på det, men jag har redan lite för mycket metallskrot i de där stackar bjälkarna efter taket som jag rev ut.Jonatan79 skrev:
Dessutom så är det så att en hand som håller ullen uppe lämnar en grop efter sig då det är ganska ömtåliga grejer har det visat sig.
Klicka här för att svara