3 240 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Hantera IVT streamline
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 702 inlägg
Ja, min IVT har väl rego 600 och jag tycker de verkar väldigt lika. Är väl sällan man gör några större ändringar på användargränssnitt också.
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 inlägg
Självklart förstår jag att pumpen drar mera el ju oftare den måste gå, men det kändes ändå som att det varit lite mera än så under någon månad. Precis av den anledningen, och den förmodat primitiva statistik som går att få ut, så var min tanke att slå ifrån tillskottet, så att när den inte orkar hålla värmen så gör den inte det... utan det blir kallare inne. Det är det jag menar, går det göra så, eller ställer det till strul på något vis? Varför vill jag göra så? För att känna om det känns värt att isåfall installera en kamininsats i öppenspisen för att täcka upp de kallaste perioderna.C cpalm skrev:Självklart drar pumpen mer el ju mer värme den måste producera, även utan tillskott.
Tror inte att pumpen har samma eller snarlikt gränssnitt som Greenline, de har såvitt jag vet Rego 500 styrenhet och på bilderna ser man att det står Rego 406 i displayen, som för övrigt ser mycket mer primitiv ut än Rego 500.
Men om du knappar runt i menyerna borde du rätt enkelt kunna hitta inställningarna för tillskottet. Även hur mycket tillskott den kört, men tyvärr tror jag bara att du ser totalen sedan installation och inte per månad eller liknande. Så är det iallafall på Greenline. Så man får skriva upp siffran och sedan kan man jämföra efter en tid och se hur mycket den ökat.
Edit: Rego 600 skall det förstås vara...
Klicka här för att svara