Är det någon som har monterat grohes inbyggnadsprodukter, jag var i en butik idag och pratade lite om dessa, då säger den tekniskt kunnige att iboxen är inte tilllåten i sverige, eftersom det blir dolda skarvar inbyggt i väggen, men hör gör ni som trots allt sätter deras system? för det kan inte vara någon nyhet då iboxen har funnits ett tag på marknaden.

Har ingen egen erfarenhet. Men jag har hört om lösningar där man sätter en lös vägg framför den fuktspärrade väggen i badrummet, och monterar boxen i den.

Enl. vad jag har hört så gäller samma problem alla system för dolda blandare.

Lösningen med den lösa väggen löser egentligen inte problemet med den dolda skarven, för den skall även vara inspekterbar, och åtkomlig för service (möjlighet att dra åt den).

hempularen skrev:
Har ingen egen erfarenhet. Men jag har hört om lösningar där man sätter en lös vägg framför den fuktspärrade väggen i badrummet, och monterar boxen i den.

Enl. vad jag har hört så gäller samma problem alla system för dolda blandare.

Lösningen med den lösa väggen löser egentligen inte problemet med den dolda skarven, för den skall även vara inspekterbar, och åtkomlig för service (möjlighet att dra åt den).
Jag ringde direkt till hans grohe och pratade med en kille om detta, och svaret var som du säger att man bygger en vägg utan på den färdiga fuktspärrade väggen

Det finns ett system som fungerar utan denna extra vägg, det är tapwells inbyggnadsbox.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.