Jag överväger att sätta in ett takduschset i badrummet. Jag lutar åt
Hansgrohe, då dom har snygga grejer till rimliga priser, och samtidigt har jag förstått det som att det är vettig kvalité. Modellen jag tittat närmare på är
Raindance Select S 300 2jet Showerpipe/Raindance Select S 120 3jet.
Men jag är lite orolig för att snålspolningen (
EcoSmart och
AirPower) ska förstöra duschupplevelsen. Jag har varit med om allt för många snålspolande duschar som varit tråkiga/jobbiga att använda. Och som jag förstått det hela så är EcoSmart-teknologin inbyggd i själva blandaren, dvs det går inte att komma runt det hela genom att köpa nya munstycken.
Ni som har använt Hansgrohe EcoSmart och AirPower, vad tycker ni? Jag är speciellt intresserad av att höra från folk som normalt sätt ogillar snålspolande dusch. Är just Hansgrohes snålspolande dusch bättre än andra märken? Jag är ute efter ingen eller försummbar försämring av upplevelsen av den där riktiga långa varma duschen som är 90% "spa-njutning" och 10% duschning-för-att-bli-ren.
P.S. I nybyggd lägenhet bör väl vattentrycket vara tillräckligt för ett takduschmunstycke med diameter på 300mm? Nuvarande dusch sprutar ca 14 liter per minut, utan duschmunstycke. D.S.