Hur gör vi enklast och billigaste provisoriska lösningen på takrännorna.
Bara så huset klarar sig under vintern?
I vår ska vi byta tak, panel och bygga ut en entre därför billigaste och enklaste lösningen.
Har tittat på en slang "avledningsslang" Flex-Drain är det något man kan använda eller hur gör vi det billigt och lätt?
Bara så huset klarar sig under vintern?
I vår ska vi byta tak, panel och bygga ut en entre därför billigaste och enklaste lösningen.
Har tittat på en slang "avledningsslang" Flex-Drain är det något man kan använda eller hur gör vi det billigt och lätt?
Det kan stå som det gör hela vintern utan problem.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Hängrännor som är så defekta att dom samlar ihop vattnet och dumpar det på ett extremt utsatt ställe kan förstöra byggnader rätt fort. Byggnader utan hängrännor klarar sig betydligt bättre då.
Jag tror du om du lägger ned någon timme med lite hålband och bitumentejp, borde kunna räta till rännan du har så den hjälper, (behöver absolut inte vara 100%)
Va lite kreativ så är jag övertygad att du kan lösa det.
Jag tror du om du lägger ned någon timme med lite hålband och bitumentejp, borde kunna räta till rännan du har så den hjälper, (behöver absolut inte vara 100%)
Produkter som diskuteras: "hålband"
Hålband HB A4 rostfri 10 meter FAST
Förankning av mindre träkonstruktioner
477 kr inkl moms
Läs mer
Är inte så kreativ... vad menar du med rätt fort? är rädd att hela huset sätter sig. Hur vad gör man med hålbandet och bitumentejpen? behöver man inget som tar ner vattnet i dagvattenröretRickard.ag skrev:
Hängrännor som är så defekta att dom samlar ihop vattnet och dumpar det på ett extremt utsatt ställe kan förstöra byggnader rätt fort. Byggnader utan hängrännor klarar sig betydligt bättre då.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden