2 673 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Hängränna?
Har ett garage med carport som är 15,6 meter långt totalt. Funkar det med ett stuprör mellan garaget och carportendelen eller måste jag ha 2 (ett i varje hörn på garaget)? Blir ca 10 meter åt garagehållet och 5 meter mot carport hållert. hade tänkt mig 125mm rännor
ytan är ca 60 kvadrat. Krokarna klarar så långa sträckor? Sätter väll ändå cc 600 mellan krokarna satt längden borde väll inte ha någon betydelse? Inte så snyggt? Lutningen blir bara drygt en cm mer på 10 meter mot för 5? kan väll knappast va något man tänker på? Enligt lindab behöver rännan bara luta 2,5 mm/m Tacksamm för synpunkter
bra bra... såg att pannorna sticker ut ca 7 cm från takfotsskivan, är detta för mycket så jag måste slå på en planka till på takfoten satt vattnet inte rinner över rännan? Mycke frågor nu..
Taket ligger redan där satt hade tänkt mig krokar av den här modellen... http://www.bygghemma.se/utomhus/tak/takavvattning/hangrannor/stallbar-snappkrok-lindab-ssk/p-143957
Är beställningsvara på allt men tror jag beställer med dom krokarna... går ju hur som hällst att lösa
Är väll likadana som jag tänkt i stort sett? Går väll inte att justera avståndet till takfotsskivan bara vinkeln på den?
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Klicka här för att svara