Taket ska kapas till rätt längd innan man lägger på det.
Det är för långt i dagsläget vilket gör att det blir svårt eller omöjligt att få till hängrännor, du behöver något att skruva rännorna mot vilket inte finns så som du lagt på taket.
Jag tror det enklaste i denna situation är skruva fast en vindskiva och måtta in hängränna.
Skruva bort aluminium profilerna längst ner på taket och kapa plast-taket med fogsvans och bågfil till profilerna, eller andra lämpliga verktyg du kan ha nära tillhands.
Men det jag hade gjort om det varit hemma hos mig är att montera ner hela taket och montera/byta reglarna på höjden och kapa plasten innan montering... Det kommer att bli hängmatta av egentyngden för att inte tala om snövikten förr eller senare, det är bara en fråga om tid, men det kommer garanterat bli förstört i förtid med liggande reglar.
Det är för långt i dagsläget vilket gör att det blir svårt eller omöjligt att få till hängrännor, du behöver något att skruva rännorna mot vilket inte finns så som du lagt på taket.
Jag tror det enklaste i denna situation är skruva fast en vindskiva och måtta in hängränna.
Skruva bort aluminium profilerna längst ner på taket och kapa plast-taket med fogsvans och bågfil till profilerna, eller andra lämpliga verktyg du kan ha nära tillhands.
Men det jag hade gjort om det varit hemma hos mig är att montera ner hela taket och montera/byta reglarna på höjden och kapa plasten innan montering... Det kommer att bli hängmatta av egentyngden för att inte tala om snövikten förr eller senare, det är bara en fråga om tid, men det kommer garanterat bli förstört i förtid med liggande reglar.
Klicka här för att svara
