Jag håller på att projektera ett uterum placerat nedanför villans tak.
Har stor respekt för hängrännor och dränering och har lite svårt att hitta ett bra sätt att gå ner med stuprör.
Är det vettigt att tänka sig att sätta en vinkel på hängrännan nedanför husets tak och leda en hängränna / rör längs med uterummets vägg och sedan ytterliggare en vinkel till hängrännan framför uterummet.
Lutningen på taket är 4 grader och ett rör/hängränna skulle då behöva luta så mycket för att följa taket.
är jag fullständigt galen? Borde man i så fall ha ett rör eller hängränna i så fall?