3 398 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Handtag till hemmagjord ytterdörr
Hej, jag efterlyser en form av stängningsanordning som trycker till dörren så tätningslister osv verkligen ligger an. Det är till hemmabyggda dörrar ute i ett garage (men ingen 'garagedörr' utan en vanlig ytterdörr typ) av lite ovanliga mått. Finns det något som man dessutom kan låsa vore det fantastiskt, men det skulle även gå med vanligt hänglås.
Jag letar inte efter något vanligt lås med handtag typ det man vanligtvis har till entredörren till huset, utan något enklare som man skulle kunna montera utanpå, fast med möjlighet att stänga även inifrån (såklart
)
Vad letar jag efter? Vad heter sådana saker? Någon som har en länk till bilder som skulle få mig att förstå vad det finns för lösningar på detta.
Jag letar inte efter något vanligt lås med handtag typ det man vanligtvis har till entredörren till huset, utan något enklare som man skulle kunna montera utanpå, fast med möjlighet att stänga även inifrån (såklart
Vad letar jag efter? Vad heter sådana saker? Någon som har en länk till bilder som skulle få mig att förstå vad det finns för lösningar på detta.
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
56 kr inkl moms
Läs mer
menar du någon typ av skjutlås??...... :-/
Mja, kanske det. Om skjutlås är det jag tror så går väl dessa bara att stänga från en sida av dörren, eller tänker jag på fel? Jag behöver något som man kan stänga från bägge hållen.
Klicka här för att svara