6 110 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Handöverfräs
Köpte ett kit på Bauhaus för 200:- inkl moms pga öppnad förpackning, med en fräsmaskin med elektronik (Alpha Tools) och 6 frässtål m 8mm skaft ! Kunde inte låta bli !
Kändes dock hyfsad i spindel etc, men tiden får väl utvisa det. Har en Elu (numera DeWalt ?) som annars kan rekommenderas varmt. Tyst och fin gång med bra precision.
Kändes dock hyfsad i spindel etc, men tiden får väl utvisa det. Har en Elu (numera DeWalt ?) som annars kan rekommenderas varmt. Tyst och fin gång med bra precision.
Funderar oxå på en h.ö.fräs. Jag har massiva plankväggar, och kör med cirkelsåg och stämjärn för att få spår till vp-rören.
Har ingen uppfattning om hur mycket fräsen avverkar. Har fått för mig att det går ganska sakta att köra 18x18mm. Åsikter?
/Mangelito
Har ingen uppfattning om hur mycket fräsen avverkar. Har fått för mig att det går ganska sakta att köra 18x18mm. Åsikter?
/Mangelito
Med h.ö.fräs blir det en dammig sysselsättning. Du får säkert räkna med att köra 3-4 ggr för ett vp-rör. Skulle råda till en kraftigare märkesmodell. (Om det är mycket som skall fällas in) Det kommer att gälla på maskinen. Räkna med att en del stål kommer att paja.
Spik finns på de mest mystiska ställen
Plankvägg? Tjockare än "normala" 22mm hoppas jag annars blir det inte mycket material kvar bakom snittet.
Har också en Elu (DW) som under många år fått göra rätt för sig
Spik finns på de mest mystiska ställen
Plankvägg? Tjockare än "normala" 22mm hoppas jag annars blir det inte mycket material kvar bakom snittet.
Har också en Elu (DW) som under många år fått göra rätt för sig
Skönt att fler än jag reagerar på 17 mm:s "plankor" och 45 mm:s "brädor".Bob_the_builder skrev:
För att inte tala om vad bärlina, regel, list, sockel och foder skall heta...
Det är ALLTID skönt att vara en besserwisser...
Klicka här för att svara