Det blev en bosch 1400 på bauhaus idag för 1595 kr och ett "nybörjaset" med 50 fräsar på Harald Nyborg. Även om det skillde 600 kr mellan fräsarna så vågade jag inte chansa på de billigare. Lite starkare motor, belysning och finjustering är vad man får för 600 kr extra.
Skulle egentligen inhandla det mesta på classe men de har tydligen ändrat hela sitt sortiment nu så det är disktrasor mm. Det riktiga gubbdagiset finns inte mer, snyft. Dessutom var de mycket dyrare än t.ex. Harald Nyborg. 50% dyrare på exakt samma prylar.
Skulle egentligen inhandla det mesta på classe men de har tydligen ändrat hela sitt sortiment nu så det är disktrasor mm. Det riktiga gubbdagiset finns inte mer, snyft. Dessutom var de mycket dyrare än t.ex. Harald Nyborg. 50% dyrare på exakt samma prylar.
Håller med. Harald som nr 1 med bäst erbjudande och ofta acceptabel kvailtet. Jag köpte t.e.x en 90 mm spikpistol för ca 400 kr som jag har slitit på rejält utan några problem. Biltemas häftpistol däremot var oanvändbar. Rusta ofta skit. jem o fix vinner klassen i okunniga medarnetare. Bauhaus stort sorimet men usel personal, hornbach bäst i mellanklassen och woodys bygg bra i övre medelklassen (i skåne). ca 100 inköp senaste året så snart är mina åsikter statistiskt säkerställda.
Var det Classe i Triangeln i Malmö? Var förbi där i veckan och skulle ha någon pryl och möttes av något som såg ut som en inredningsbutik i svart och vitt. Efter att ha passerat porslin, köksprylar, kontorsmateriel osv, hittade jag till slut lite undangömda verktyg, skruv och annat. De verkar dessutom ha anammat stormarknaskonceptet med att exponera en vara över en stor yta. Ett klassiskt sätt att minska ner utbudet och samtidigt få kunden att uppfatta det som stort. Antar att det går att hitta alla prylarna de har i sortimanget i butiken men inte alls lika lätt som innan. Förr kunde jag gå och strosa i butiken en halvtimme och plocka på mig lite i kundkorgen. Nu lär det aldrig hända igen.storkarp skrev:
Inte nog med det, för att komma till kassorna var jag tvungen att slussas igenom en orm av sådana där pryllådor med massa billigt mög i. Letade upp en butiksanställd som stod och dirigerade alla förvirrade kunder och bad om att få prata med butikschef eller någon annan som kunde berätta mer om tänket kring det nya butiksupplägget. Då vänder tjejen mig ryggen och går därifrån! Bad om samma tjänst från tjejen i kassan (där jag faktiskt var _tvungen_ att köpa en sak, resten av grejorna lämnade jag i kassan), hon tyckte då jag skulle gå in på internet och "ringa någon".
Så enkelt var det att helt montera ner ett än så länge inte allt för skamfilat rykte. OK att Classes butiker inte riktigt upplevdes som 2000-tal med sina vinröda skyltar med snirkliga bokstäver men det här!? Såg ju ut som en Duka-butik!
Puh, nu ska jag bara andas oxo!
storkarp skrev:
Harald: Håller man sig borta från deras märke mitsutomo klarar man sig nog rätt bra.
Rusta brukar ha lite Bacho men till samma priser som någon annan stans.
Jem och Fix hoppas jag att jag aldrig kommer behöva gå in i fler gånger.
phl. Ja det var triangelbutiken. Nu är nog classe endast till för malmöbor utan bil eftersom det dessutom kostar 20 kr i timmen att ställa bilen där. Utbudet av maskiner och verktyg mm verkar ha minskat så mycket att jag inte ser någon anledning till att någonsin åka dit igen.
Biltema har också försämrats med en massa köksplastprylar mm men deras utbud av maskiner och vertyg är fortfarande bra.
Undrar vilken av butikerna som blir först med bollhav för barnen och manikyr för damerna.
Biltema har också försämrats med en massa köksplastprylar mm men deras utbud av maskiner och vertyg är fortfarande bra.
Undrar vilken av butikerna som blir först med bollhav för barnen och manikyr för damerna.
Klicka här för att svara