Handfatet i badrummet har spruckit i emaljen, troligen har något tungt och vasst ramlat ner. Det läcker inte men det är inte vackert. Går det att på något vis laga emalj i ett vanligt porslins handfat?
Handfatet sitter i en Miller Oakland kommod men Miller kan inte få fram ett nytt handfat som passar. Däremot ville de gärna sälja en ny kommod ur en annan serie😉 men jag vill inte byta då alla möbler i badrummet är från samma serie.
Om det inte går att reparera, går det att hitta ett nytt likadant handfat någonstans även om inte Miller kan få fram? Miller gör ju inte sina egna handfat utan köper in utifrån. Jag har listat ut att det är tillverkad i Italien. Google har inte hjälpt mig hittills. Någon som känner till en bra websida?
Henrik
Handfatet sitter i en Miller Oakland kommod men Miller kan inte få fram ett nytt handfat som passar. Däremot ville de gärna sälja en ny kommod ur en annan serie😉 men jag vill inte byta då alla möbler i badrummet är från samma serie.
Om det inte går att reparera, går det att hitta ett nytt likadant handfat någonstans även om inte Miller kan få fram? Miller gör ju inte sina egna handfat utan köper in utifrån. Jag har listat ut att det är tillverkad i Italien. Google har inte hjälpt mig hittills. Någon som känner till en bra websida?
Henrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går inte att se bilden, men jag skulle fråga en keramiker om det får att laga glasyren genom att bränna om den.
Väcker liv i gammal tråd. Har exakt detta problem i båda hoarna i ett fem år gammalt dubbelhandfat. Sjukt irriterande och oerhört märkligt. Sprickorna sprider sig. Kostade fan en förmögenhet det där handfatet... 
Så... Löste det sig? Gick det att laga?
Så... Löste det sig? Gick det att laga?
Klicka här för att svara