Vi har ett handfat som fått en massa små sprickor. Det läcker ju inte men ser tråkigt ut. Går det att fixa, eller måste handfatet bytas?

• Handfat med små sprickor runt avloppet, inget läckage men estetiskt problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Porslin är ett lite trist material i så mening att det inte går att laga. Så du får byta ut handfatet för att få det snyggt.

Det finns (fanns i alla fall) en sorts porslinstippex som man kan måla på sprickorna. De lagas inte och det blir inte osynligt. Fast är man stadig på handen och lite pillig blir sprickorna lite mindre synliga.

C
Svedbergs?

Claes Sörmland
Hep Hep skrev:
Det finns (fanns i alla fall) en sorts porslinstippex som man kan måla på sprickorna. De lagas inte och det blir inte osynligt. Fast är man stadig på handen och lite pillig blir sprickorna lite mindre synliga.
Jag har testat och är inte imponerad. Och färgen lossar efter några månader i ett handfat.

• Gilla
gaia
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag har testat och är inte imponerad. Och färgen lossar efter några månader i ett handfat.
Då släpper vi den tanken. Jag fixade det inför en lägenhetsförsäljning för 35 år sedan. Hade internet varit igång då hade det väl funnits en tråd om ett fulsminkat handfat i Sollentuna dolt fel. Jag verkar ha klarat mig.

• Haha
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Hep Hep skrev:
Då släpper vi den tanken. Jag fixade det inför en lägenhetsförsäljning för 35 år sedan. Hade internet varit igång då hade det väl funnits en tråd om ett fulsminkat handfat i Sollentuna dolt fel. Jag verkar ha klarat mig.
Säger inget om fulsminkade lägenheter i Sollentuna... Även jag har begått övergrepp på byggnader i den kommunen. Men jag var i de tjugo så det är preskriberat.

• Haha
Hep och 1 till
  • Laddar…
M mats bigner skrev:
Vi har ett handfat som fått en massa små sprickor. Det läcker ju inte men ser tråkigt ut. Går det att fixa, eller måste handfatet bytas?
Välkommen till forum! Det finns flera trådar om samma ämne i detta forum. Framförallt Svedbergs möbler verkar drabbas.
Inget att göra tyvärr. Leva med eller byta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.