Byggahus.se
Jag har fått en mycket delikat uppgift; överst på min kära hustrus önskelista står "Dusch med mjuk stråle"

Mhmmrm. Har kikat runt men det är ju inte lätt att avgöra med torrsim på affär eller genom att läsa produktbeskrivningar. Tester talar mest om vilket som sparar mest vatten...

Finns det möjligen någon som kan komma med en rekommendation ?

Ingen specifik produkt men genom personligt utprovande så har jag konstraterat att desto "större" munstycke desto mjukare stråle. Självklart när man tänker på det.

En takdusch har jag idag och det är på gränsen till irriterande lågt tyck ifrån taket medans om jag switchar om till det "bärbara" munstycket så kan man spruta så det gör ont på låret.

Kompisen lät installera en äkta takdusch hemma i sin lägenhet, översta våningen. Det blev inget bra då det bara rinner ur taket, mustycket är så stort att vattentrycket inte ens räcker för att få ut det som strålar.

Btw, jag har alltså en falsk takdusch hus mig som monteras i blandaren och ser ut som ett upp och ner vänt J med en EP (om någon kommer ihåg) monterat i ändan av J,et.

FYI, Stort munstycke använder mycket vatten.

Jo, det är klart. Är det stort ökar ju chanserna men vissa, bl.a. ett vi hade tidigare, hade så små hål att strålarna blev som nålstick. Det fick inte stanna länge...:)

Krilleman
Krilleman
krilleman_215 skrev:
Denna installerades på sista stamrenoveringen av lägenheter jag var på.

Tre lägen

Vanlig stråle
Mjuk + vanlig stråle
Mjuk stråle (nästan lite "rinnande" om du förstår vad jag menar)

[länk]
Efter lite fundering så är nog länken fel... Men jag hittar inte rätt huvud nu.

Krilleman
Kul att hon blev nöjd.

Men inte du? :wow:

Jaorå. Men jag kör mest med takduschen. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.