3 109 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Handdukstork
Jag tänkte ansluta torken till den vattenburna golvvärmen, men när jag tänkte lite mer på alla rör som skulle till för detta så gav jag upp detta till förmån för en vanlig elpatron. Idag, när rördragningen för tappvatten precis är avslutad och det snart är dags för golvvärmen är jag glad att jag valt så. Det är så förbaskat mycket rör och trix/fix ändå utan att man ska bekymra sig om att få upp vatten i golvvärmen i väggen också.
Genomförbart rent teoretiskt, absolut, praktiskt inte lika roligt.
Genomförbart rent teoretiskt, absolut, praktiskt inte lika roligt.
Så du tänkte köra på golvvärmen, det är ju också en variant, men då ska man väl ha en egen slinga bara för det.
I mitt fall så tänkte jag nog kanske fixa cirkulation på VV ändå, så jobbet kommer jag förmodligen inte undan.
Frågan är om det ena är bättre än det andra. Jag är lite principiellt emot att ha en massa direkt-el prylar, men å andra sidan måste jag ju ha en extra cirkpump om jag ska köra på VV.
I mitt fall så tänkte jag nog kanske fixa cirkulation på VV ändå, så jobbet kommer jag förmodligen inte undan.
Frågan är om det ena är bättre än det andra. Jag är lite principiellt emot att ha en massa direkt-el prylar, men å andra sidan måste jag ju ha en extra cirkpump om jag ska köra på VV.
Klicka här för att svara