Ja det kom vatten och när jag stängde av "kranen" (va heter det egentligen?) så slutade vattnet efter en lite stund. Har inte fungerat sedan vi flyttade in september -14 och som med 99% av allt annat vi frågat förra ägaren om så svarar de "hm, det vet jag inte. Har inte tänkt på det. Vi har inte använt den."
Både stigarrör och ventildel är tudelade med halvmånar. Det gäller att tilloppet hamnar på rätt halvmånedel mot stigarröret så tilloppet hamnar överst i handdukstorken. Hamnar det fel snurrar det bara i nederdelen eller så kommer tilloppet nederst. Tyvärr för många rörmontörer som missar detta och funktionen försämras/uteblir helt.
Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag även ventilen(röd plugg=ettrörssystem) är förintälld på ettrörssystem, har ni det? Annars måste du skruva på insexen bakom den röda pluggen, beskrivning finns i länken till inst.anvisningen.
Har du kollat så det inte är så enkelt att ventilen som termostaten trycker på inte har fastnat i stängt läge, dvs alltid intryckt. Vanligt på element att det händer efter t.ex. sommaren när termostaten har haft den stängd under en längre tid.
Klicka här för att svara