Hej. Håller på att renovera badrummet. Radiator ledningarna kommer ut 60cc ut väggen. Till dessa vill vi koppla in en vattenburen handdukstork där ventilen är 40cc. Hur gör vi detta enklast och snyggast. Finns det någon excenterkoppling? Frågade i bygghandeln med de hade ingen lösning på problemet.

Bild/skiss underlättar.

Hur långt ifrån väggenomföringen kommer kopplet till handdukstorken i sidled & höjdled?

Bocka kromade kopparrör lär bli snyggast.
Eventuellt snedställa ena vinkelkopplingen vid väggenomföringen, eller S-bocka ena/bägge rören.

Okej tack. Vi håller på att välja placering av var både handdukstork och rör ska sitta. Ville ha en plan innan vi monterar rören. Jag var själv inne på att det skulle bli snyggast att bocka rör. Men det hade varit skönt om det fanns någon färdig lösning.

Helst hade jag velat koppla vattenventilen direkt på (om vi sätter radiatorrören precis där vi vill ha handdukstorken) med hjälp av någon adapter/excenterkoppling men jag kan inte hitta någon.

Okej det var ju fiffigt. Vi har vatette v6 i övriga badrummet och tanken var ju egentligen att ha samma system överallt.

Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.