96 715 läst ·
2 186 svar
97k läst
2,2k svar
Han, hon eller hen? Korrekt användning
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Om du har ett dåligt samarbete ja, har man ett gott samarbete (och det krävs ju givetvis att båda vill samarbeta) så löser man sånt.AndersMalmgren skrev:
Citat SI:
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
Jag utgår ifrån att du är frisk och normalbegåvad, även om du tycks sakna en och annan empatigen. Men låt oss göra tankexperimentet att du varit handikappad och inte kunnat driva ditt företag, att du varit beroende av andra människors välvilja för att klara dig. Hur hade du då velat att samhället skulle se ut?AndersMalmgren skrev:
Vad vill du att vi skall göra med dem som de facto inte klarar sin överlevnad på egen hand?
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Jag har ju privat försäkring för det såklart. Man vill inte dö i en vårdkö.UlrikaSpg skrev:
Jag utgår ifrån att du är frisk och normalbegåvad, även om tycks sakna en och annan empatigen. Men låt oss göra tankexperimentet att du varit handikappad och inte kunnat driva ditt företag, att du varit beroende av andra människors välvilja för att klara dig. Hur hade du då velat att samhället skulle se ut?
Vad vill du att vi skall göra med dem som de facto inte klarar sin överlevnad på egen hand?
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 881 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 881 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Du svarade ju inte på frågan.AndersMalmgren skrev:
Privat försäkring hjälper ju inte om du blir förlamad från nacken och neråt i en trafikolycka, eller för den delen om ett av dina barn blir det. Den personen blir gravt rörelsehindrad för resten av livet och därmed helt beroende av andra människors välvilja. Så hur ska då samhället se ut för att du eller ditt barn ska må så bra som möjligt?
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
KUB och andra tekniker har ju snart utrotat fosteravikelser. Titta bara på antalet downies som föds, stadigt dalat sedan KUB blev gratis. (Sjukt folk inte betalde för det innan dock).UlrikaSpg skrev:
I mitt fall så hade jag ju fötts in i en rik familj. Men med en bra model med offentlig grundförsäkring får alla bättre sjukvård än vad vi idag får via välfärden.
Redigerat:
Häng inte upp dig på ordvalet. Idén han framför är inte kontroversiell, det är den som är allmänt rådande på arbetsmarknaden, fack eller ej. Den som inte vill provocera bör uttrycka det som att man premierar kompetens.UlrikaSpg skrev:
Sen är det ju främst grad av "oersättlighet" som premieras på arbetsmarknaden, men det kan man ju kalla för relativ kompetens.