13th Marine 13th Marine skrev:
Säger han och fortsätter prata om facket...

Ett gott samarbete är ett gott samarbete, ett dåligt samarbete är ett dåligt samarbete, det låter som du pratar om det senare. "Mitt" fack uppmuntrar till individuell lönesättning.
Fast det är bara på pappret det är inviduellt. Det finns som sagt chefer här på byggahus som vittnet om de inte kunnat sätta mycket högre lön på vissa individer pga anslutning.
Det är allså en myt att facket inte skulle ha en normaliserade effekt på lönerna.

Sluta argumentera om det så man måste svara.

harry73
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hahaha, Anders vill ha sista ordet :D

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Fast det är bara på pappret det är inviduellt. Det finns som sagt chefer här på byggahus som vittnet om de inte kunnat sätta mycket högre lön på vissa individer pga anslutning.
Det är allså en myt att facket inte skulle ha en normaliserade effekt på lönerna.

Då har man ju ett dåligt samarbete, har man ett bra samarbete löser man problemen.

Detsamma!

K
Skriv bara inte hen i CV. Vi företagare går inte vidare med de kandidaterna. Samma som fackanslutning
Du kan nog vara alldeles lugn. Tror ingen här vill söka jobb hos dig!
Så du slipper nog hen cv

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Du kan nog vara alldeles lugn. Tror ingen här vill söka jobb hos dig!
Så du slipper nog hen cv
Win win, jag slipper mediokra kandidater :)

Då har man ju ett dåligt samarbete, har man ett bra samarbete löser man problemen.

Detsamma!
Jo men att ha ett bra samarbete med facket är inte ett realistiskt scenario tyvärr. Som bevisats om och om igen. På pappret går allt

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jo men att ha ett bra samarbete med facket är inte ett realistiskt scenario tyvärr. Som bevisats om och om igen. På pappret går allt
Enligt dina anekdoter, enligt mina anekdoter går det hur bra som helst ;)

• Gilla
saltis99 och 3 till
  • Laddar…
Enligt dina anekdoter, enligt mina anekdoter går det hur bra som helst ;)
Fast mina kommer från chefer och företagare i lönesättande position.

Och mina kommer från fackliga representanter som har ett gott samarbete...
Men det förutsätter ju att arbetsköparen vill samarbeta också.

Oavsett så handlar inte detta om "hen", så lets agree to disagree.

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
Och mina kommer från fackliga representanter som har ett gott samarbete...
Men det förutsätter ju att arbetsköparen vill samarbeta också.

Oavsett så handlar inte detta om "hen", så lets agree to disagree.
Såklart de fackliga representanterna vill vinkla det positivt å fackets vägnar. Sällan dessa som har lönerna som ligger utanför medianen. Du väljer när vi ska sluta vara OT

Att inte vilja ansluta sig till färdiga centrala fackliga avtal är som att som konsult inte använda ABK. Eller att som programmerare inte använda standardbiblioteken. Har man en god anledning så kan det vara värt merarbetet, gör man det av principskäl kanske man inte lägger sin tid på rätt saker.

• Gilla
saltis99 och 4 till
  • Laddar…
S Skopan skrev:
Att inte vilja ansluta sig till färdiga centrala fackliga avtal är som att som konsult inte använda ABK. Eller att som programmerare inte använda standardbiblioteken. Har man en god anledning så kan det vara värt merarbetet, gör man det av principskäl kanske man inte lägger sin tid på rätt saker.
Dålig analogi. Standardbibliotek har tagits fram organiskt av en sorts marknadsekonomi. Det har inte fackavtalen.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
K
Win win, jag slipper mediokra kandidater :)
Absolut win win. Företag utan kollektivavtal usch!

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Såklart de fackliga representanterna vill vinkla det positivt å fackets vägnar. Sällan dessa som har lönerna som ligger utanför medianen. Du väljer när vi ska sluta vara OT
Såklart är det arbetsköparens representanter som vill vinkla det positivt å företagens vägnar.
Sällan en arbetsköpare väljer att stå utanför kollektivavtal för att arbetssäljarna tjänar på det.

Likewise.

Såklart är det arbetsköparens representanter som vill vinkla det positivt å företagens vägnar.
Sällan en arbetsköpare väljer att stå utanför kollektivavtal för att arbetssäljarna tjänar på det.

Likewise.
Jag vill premiera kompetens, straffa inkompetens. Det vill inte facket

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.