AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jävlar vad unga päron du hade :D OM du är född 72 dvs
Rödvinsvänstern på 70-talet ledde till en och annan sak :rofl:

• Gilla
  • Haha
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Rödvinsvänstern på 70-talet ledde till en och annan sak :rofl:
Ord som "hen"? Och där var cirkeln sluten...

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Blått blod förstått.. ffs
Adlig alltså? Ja, bland dem har förstås ingen gått snett…

Skämt åsido, var namn på spel och bakverk så anpassade redan på 90-talet att ingen i din närhet kallade bollspelet (ruta! snacka om menlöst namn, oavsett de andras bristande kvaliteter) på en plan likt nedan nigger eller chokladbollar för negerbollar? Prudentligt folk på brommalandet.

Tvåvånings rödtegelbyggnad, skylt "LJUMSVIKSSKOLAN", soligt, gröna träd, skuggor, utebord, cykelställ, skolområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J Johannes56 skrev:
Men jag tror det finns en koppling mellan psykisk ohälsa och fler benämningar/varianter av kön. Du hänvisar till en psykolog för att förklara vad ”hen” är.
Kanske det men i omvänd ordning.

J Johannes56 skrev:
Det säger ju en del.
Om dig, ja.

J Johannes56 skrev:
Våra barn växer upp i en förvirrad värld och fler psykologer kommer behövas.
Världen har alltid varit förvirrande för små barn. Psykologin blev en vetenskap först någon gång i mitten på 1900-talet så världens barn får väl sägas ha klarat sig relativt gott ändå med sunda föräldrar - med betoning på "sund"

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
J
A Abies koreana skrev:
Kanske det men i omvänd ordning.

Om dig, ja.

Världen har alltid varit förvirrande för små barn. Psykologin blev en vetenskap först någon gång i mitten på 1900-talet så världens barn får väl sägas ha klarat sig relativt gott ändå med sunda föräldrar - med betoning på "sund"
nej, världen har inte alltid varit förvirrande. Idag är den betydligt sjukare och många barn mår psyskiskt dåligt. Du har en naiv syn på verkligheten. Men bra att det finns psykologer för sådana som dig.

• Gilla
1
  • Laddar…
Född 42? Mamma är född 48 och enligt henne var det inget man använde, frågade henne rätt nyligen om det faktiskt. Hon gick på Norra Latin på 60-talet och det var tydligen otänkbart använda de orden
Född på 70-talet i Götaland, men uppvuxen i den nordligaste fjärdedelen av landet.

Människan har aldrig varit friskare, levt längre eller varit rikare än nu. Och vi försöker ta hand om dem som mår psykiskt dåligt. Jag skulle inte byta nutiden mot någon annan tid än framtiden.

• Gilla
Kretikos och 8 till
  • Laddar…
Men trots det är folk sjukare mentalt än någonsin, eller så klarar de inte av att bita ihop idag.

Edit: jag lutar åt det senare. Förväntningarna är iofs högre...

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Adlig alltså? Ja, bland dem har förstås ingen gått snett…

Skämt åsido, var namn på spel och bakverk så anpassade redan på 90-talet att ingen i din närhet kallade bollspelet (ruta! snacka om menlöst namn, oavsett de andras bristande kvaliteter) på en plan likt nedan nigger eller chokladbollar för negerbollar? Prudentligt folk på brommalandet.

[bild]
Nu när du säger det så sade man faktiskt Nigger om det bollspelet. Men inte om bakverk. Men så var ju inte n-kyssar direkt i mode när jag var barn heller. Men n-boll sade man inte. Dock var det ju havrebollen som gällde där på 90-talet.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag som är uppvuxen på 90talet har både lagat "negerbollar" och spelat kortspelet "neger och president".

Idag använder jag inte orden då de är laddade och kan uppfattas fel.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Sunes Sommar är från 1993 och med tanke på caféscenen med pappa Rudolf så får man väl ändå anse att n-boll var ett vedertaget begrepp som användes tämligen frekvent, åtminstone upp till början av 90-talet?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Sunes Sommar är från 1993 och med tanke på caféscenen med pappa Rudolf så får man väl ändå anse att n-boll var ett vedertaget begrepp som användes tämligen frekvent, åtminstone upp till början av 90-talet?
Det är nog en klassfråga. Pöbeln använder ju helt andra ord.

Men humorn var bättre förr, denna skulle inte kunna göras idag

C
Det är nog en klassfråga. Pöbeln använder ju helt andra ord.
Och Norra Latin är klass då menar du?
Trodde vi pratade om Lundsberg eller Sigtuna...

• Haha
Dilato
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Och Norra Latin är klass då menar du?
Trodde vi pratade om Lundsberg eller Sigtuna...
Jag gick i paralellklass med Karl Filip (I Ålstenskolan som var kommunalt lärosäte). det var annorlunda förr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.