Som sagts tidigare, fakturan kan komma ganska många månader i efterhand.

Men säg att det du köpt gått sönder, hur skall du då reklamera?

Och sen kommer man till Moral och Etik, jag är av den övertygelsen att man gör rätt för sig, och det har man inte gjort om man undviker att betala för något.

Det var ett himla snack om moral och etik.

Kan vi inte hålla oss till sakfrågan istället?

Poängen om garanti, reklamation och service/underhåll tycker jag var intressant, om fakturan även ska vara garantisedel/kvitto, vilket jag förutsätter, så är rimligen köpet tills det betalats,. att betrakta som ej genomfört, och man står där med risken själv. (Vilket det kanske kan vara värt, men ändå).

oobum skrev:
Men säg att det du köpt gått sönder, hur skall du då reklamera?
Om vi nu skippar allt "snack om moral och etik" ;) så kan jag tycka att risken för problem vid en eventuell reklamation går att leva med om man inte behövt betala för det man "köpt".:cool:

Ok vänner. Jag har bett om fakturan nu så detta blir överstökat men ändå kul att veta :)

Alfredo skrev:
Om vi nu skippar allt "snack om moral och etik" ;) så kan jag tycka att risken för problem vid en eventuell reklamation går att leva med om man inte behövt betala för det man "köpt".:cool:
Det måste nästan vara höjden av snålhet att tänka på reklamationer när man "fått" något gratis :D.

jaso skrev:
Det måste nästan vara höjden av snålhet att tänka på reklamationer när man "fått" något gratis :D.
Risken man står för är ju:
1) Vitvaran går sönder
2) Man köper en ny (för man har ju inget kvitto)
3) Säljaren av den ursprungliga vitvaran kräver en på pengar.

Då står man där med skägget i brevlådan. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.