smh
Alfredo Alfredo skrev:
Har du ändå värme på vet jag inte riktigt varför du "halvtömmer". Funkar värmen gör det ingen nytta och lägger värmen av lär det frysa sönder både det ena och det andra även med halvtömd beredare. Möjligen att själva beredaren klarar sig bättre halvtömd men det är inget jag skulle sätta pengar på.
Det var en rörmokare som gav mig tipset, han påstod att beredare skulle klara sig lite längre då. Dvs att OM det skulle bli elavbrott när det är 30 minusgrader så skulle jag åtminstone ha ett par dar på mig (att åka ut till stugan och tömma helt) innan det går åt skogen. Men huruvida detta stämmer har jag ingen aning om?
 
smh smh skrev:
Men huruvida detta stämmer har jag ingen aning om?
Jag är nog lite skeptisk då jag inte tror att det är själva beredaren som fryser sönder först utan diverse rör/armaturer/blandare/kopplingar/kranar.

Men visst, själva beredaren kanske klarar sig lite längre om man kan leva med andra saker som fryser sönder.

Men jag är ingen röris. Vad anser experterna? Är det någon fördel att halvtömma beredaren ur ett frysasönderperspektiv?
 
  • Gilla
smh
  • Laddar…
smh smh skrev:
Dvs att OM det skulle bli elavbrott när det är 30 minusgrader så skulle jag åtminstone ha ett par dar på mig
Har du någon form av temperaturövervakning så att du får vetskap om uppvärmningen slutar fungera?
 
smh
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är nog lite skeptisk då jag inte tror att det är själva beredaren som fryser sönder först utan diverse rör/armaturer/blandare/kopplingar/kranar.
Ja, nu när du säger det så låter det ju rimligt ...

Alfredo Alfredo skrev:
Har du någon form av temperaturövervakning så att du får vetskap om uppvärmningen slutar fungera?
Jo, har ett larm så att jag får veta om temperaturen understiger 5 grader. Så i teorin borde det funka (däremot har jag aldrig behövt testa det än - peppar peppar)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.