Hej allihopa,
Jag behöver er hjälp, min internetuppkoppling har börjat krångla ordentligt. Vi har ett abonnemang på 500/500 Mbit men får just nu bara runt 250 Mbit både upp och ner. Dessutom ligger pingen på 300–500 ms, vilket gör det omöjligt att spela eller streama utan avbrott.
Tidigare har jag också haft problem med leverantören där pingen svajat mellan 30 ms och 200 ms. Efter många samtal och mejl har det inte lett någonstans, och efter att ha varit bortrest har jag inte brytt mig så mycket – men nu har det blivit betydligt värre.
Det jag redan har testat:
Tack på förhand!
/En frustrerad ownit kund
Jag behöver er hjälp, min internetuppkoppling har börjat krångla ordentligt. Vi har ett abonnemang på 500/500 Mbit men får just nu bara runt 250 Mbit både upp och ner. Dessutom ligger pingen på 300–500 ms, vilket gör det omöjligt att spela eller streama utan avbrott.
Tidigare har jag också haft problem med leverantören där pingen svajat mellan 30 ms och 200 ms. Efter många samtal och mejl har det inte lett någonstans, och efter att ha varit bortrest har jag inte brytt mig så mycket – men nu har det blivit betydligt värre.
Det jag redan har testat:
- Använt IntentoBox (ISP:s gateway) direkt
- Bytt alla nätverkskablar till Cat 7
- Kopplat datorn direkt i kabel (ingen skillnad mellan trådat och trådlöst)
- Installerat ny WiFi 6E-router
- Testat med flera olika enheter (dator, telefoner, surfplatta)
- Startat om både router och gateway otaliga gånger
Tack på förhand!
/En frustrerad ownit kund
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för ett snabbt svar, här kommer lite bilder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder