En gubbe på jobbet vill ha en tång att klippa i dosa när kabeln ska in.
Han tycker inte det blir fint med avbitare/kniv/fil som jag kör :P

Någon som vet vart det gr att köpa en ?

Mvh Warwicke

E1620002 eller E1620004kan man köpa hos tex Elektroskandia om man betalar med kort (gäller privatpersoner). En liten varning bara dom är inte "gratis"

Inte alls säkert att man kan handla på Elektronskandia om man betalar med kort. Du kan inte det i stan jag bor iaf. Tror inte vi är ensamma om det. Beror nog på från butik till butik.

Iaf!, dom finns att köpa på elbutik.se
http://www.elbutik.se/category.html?category_id=2158

Hmmm...en gubbe på jobbet? Är det en elfirma som inte vet vad en kulotång är eller nått annat?

Doskniv då?, nästan gratis.

Stegborr, kostar visserligen 1000 spänn men de är oumbärliga för håltagning i plast.

Protte

Vanligt träborr.. bara att bränna igenom.

mycke_nu du har mycke nu att lära.

prototypen skrev:
mycke_nu du har mycke nu att lära.
Ja, ja.. :)

Eljos gröna plastnibbler kör vi med. Det blir inte bättre.

Rikard Ågren skrev:
Eljos gröna plastnibbler kör vi med. Det blir inte bättre.
Plastnibbler????

Översätt till något jag förstår här nere är du snäll.....

Glufsglufs skrev:
Hmmm...en gubbe på jobbet? Är det en elfirma som inte vet vad en kulotång är eller nått annat?
Han skulle ha den privat och jag visste inte vad den den heter på riktigt, men kulotång säger ju jag med :)

tack för svaren Elmont och Pierre

En kulotång var den tång man använde för att göra böjar på den rätt styva kulon som användes till mitten av förra seklet

Edit: Har tänkt på fel verktyg för sjutton. :D

Jag gör som Glufsglufs och kallar den tången för kulotång.

//Patrik

Redigerat:
Hmmm...doskniv är ju en kniv......kulotång har jag alltid blivit matat att det heter just för att man klipper plasten i tex kulodosor eller andra apparater där kulon ska in. Kan tänka mig att den fick ta över det namnet eftersom vi inte böjer kulo med verktyg längre men det kanske man inte säger i hela sverige.

Googlar man kulotång så används det namnet för denna "klipptång" väldigt frekvent.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.