Hej hej.
Har ett dropptråg till LVP på väg hem. Har tänkt koppla den på befintligt dagvattenrör. I ritningarna till huset står det "dagvattenrör pvc 120mm".
Enkelt, bara att gräva fram röret, köra ett hål med en hålsåg i rätt storlek .
Gissa hur förvånad jag blev när det var ett tegelrör. :rofl:
Så frågan lyder: hur tar jag ett hål utan risk för att spräcka röret? Och gärna inte en diamanthålsåg för 1100kr. Kommer ju bara användas 1 gång.
Mvh Jens

R
Tegelrör då är det ett dräneringsrör och där ska du inte fylla på vatten , det är för att få bort vatten ur marken närmast huset .
Det med plaströr kan vara från stuprören och det går att koppla på som du tänker , du får leta mera om stuprören går ner i något rör under mark

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Tegelrör då är det ett dräneringsrör och där ska du inte fylla på vatten , det är för att få bort vatten ur marken närmast huset .
Det med plaströr kan vara från stuprören och det går att koppla på som du tänker , du får leta mera om stuprören går ner i något rör under mark
Fast nu kommer ju vattnet i röret oavsett. Antingen via mitt rör eller via marken när pumpen står och rinner.

R
Då får du dra ut ett helt rör från huset på frostfritt och göra en stenbrunn frostfritt ca 3-4 meter ut , den kommer mycket vatten från en VP som riktig vårflod nästan
Rekommenderar inte att dra det dräneringen

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.