Vi håller på att bygga ut vårt fritidshus och jag funderar över friskluftsventilationerna. Hur borrar man ventilationshål och ändå behålla ångspärren tät? Eller ska vi förbereda ventilationshål redan innan vi lägger byggplast?
 
På väggarna? Om huset inte ska vara permanentboende och uppvärmt året runt ska det inte vara plast/ångspärr i väggarna. Kör då ångbroms bara och hålen gör man sist , går att täta med dyr tejp mot plasten/bromsen.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
På väggarna? Om huset inte ska vara permanentboende och uppvärmt året runt ska det inte vara plast/ångspärr i väggarna. Kör då ångbroms bara och hålen gör man sist , går att täta med dyr tejp mot plasten/bromsen.
ja, i väggarna. Vi ska ha värme året runt så vi sätter ångspärr. Ok, så håltagning sist och täta med tejp. Stort tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.