3 523 läst ·
54 svar
4k läst
54 svar
Håller min åkgräsklipparmotor på att nypa?
Det finns på vissa småmotorer en automatisk dekompression. Det är en anordning på kamaxeln som vid låga varvtal öppnar en ventil och släpper ut kompressionen så att det skall bli lättare att dra runt den. Jag vet inte om det finns på din, men om det finns och den inte fungerar kan det göra motorn svårare att dra runt.
Sedan detta med fläktkåpan. Har du klippt gräs med fläktkåpan bortmonterad? Det kan orsaka stor skada då motorn inte får kylning.
Men oavsett vad som hänt eller inte hänt med motorn. Startmotorn i första videon är det något seriöst fel med. Felmonterad, svänghjulet är felmonterat, det är fel modell eller det är skräp. Sådär gör ingen fungerade startmotor.
Sedan detta med fläktkåpan. Har du klippt gräs med fläktkåpan bortmonterad? Det kan orsaka stor skada då motorn inte får kylning.
Men oavsett vad som hänt eller inte hänt med motorn. Startmotorn i första videon är det något seriöst fel med. Felmonterad, svänghjulet är felmonterat, det är fel modell eller det är skräp. Sådär gör ingen fungerade startmotor.
nä inte ens små dieslar har dekompressionsfunktion om de inte är vevstart förståsA Avemo skrev:Det finns på vissa småmotorer en automatisk dekompression. Det är en anordning på kamaxeln som vid låga varvtal öppnar en ventil och släpper ut kompressionen så att det skall bli lättare att dra runt den. Jag vet inte om det finns på din, men om det finns och den inte fungerar kan det göra motorn svårare att dra runt.
Börja med att justera ventilerna, kolla på någon youtube video så ser du hur det görs tillexempel denna. Jag hade samma bekymmer på en tecumshe och detta var bekymret. Har för mig jag justerade till 0.35 eller0.4mm.
Vem är kines?
Vad är legio?
Vad är legio?