Håller på och sätter upp kortlingar för att ha nåt att skruva fast tv:n. Har normalt sett spån+gips i väggarna men litar inte på att det räcker för 40-50kg tv. Men skulle jag kunna skippa kortlingarna om jag istället sätter upp osb bakom gipset? Är det tillräckligt för att hålla så mycket tyngd?

japp det e lugnt.
hänger min 50" + väggstativet = 60kg
no prob
bygg nu en lioten nisch bakom där du drar upp alla kablar...

mvh
snickar estwing

Skitbra, då ska plocka bort mina extrareglar som jag satt dit, krånglar bara till det vad gäller både vp-rör och kabeldragningen mellan tv och utrustning. Hade tänkt sätta såna här uppe bakom teven och nere vid övrig utrustning.
954_large.jpg

Nu är ju bara frågan hur jag ska få det jämnt då skivan bredvid är 10mm spån och jag kan inte byta ut den...

Redigerat:
Vad är det för märke på ditt kabel rör? Bygger precis som du en vägg där en tung tv skall sitta men jag har inte hittat någon bra sätt att få ut kablarna på.

/H

Är det bara DYR plywood som finns i 10mm tjocklek? Måste ju ha nåt som är samma tjocklek som mina 10mm spånskivor, annars kan jag ju inte byta skiva. Den plywoodskivan som var 10mm var dessutom endast 2000x1000mm, så det passar ju inte på några reglar alls. :/

finns 1200x2400 skivor me i 10 mm
varför köpa en låda när du kan bygga en i plyfa? sen drar du 50 mm slang i.!!

mvh
snickar estwing

estwing skrev:
finns 1200x2400 skivor me i 10 mm
varför köpa en låda när du kan bygga en i plyfa? sen drar du 50 mm slang i.!!
Jag köpte en 11mm OSB-skiva, blir nog helt okej mot 10mm spån.
Köper plattor för in/utgång av kablar, sen får väggen vara öppen innanför, delar av med reglarna. Blir både snyggt och bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.