--Micke184:
Vilken av Brothers tejper är det du menar fungerar till Dymo?
 
Nej 145:- är ju inge pris. men jag måste även köpa apparaten eftersom min enbart präglar den gamla formen av dymo remsor..
men visst nåt sånt här skulle vara fint
http://www.marko.se/ProductPopup.aspx?filename=PT-2420_378.jpg
890:- Kanske nått o fundera på.. Jag håller på och bygger ut boningshuset
och det kommer bli mängder av kabel som skall dras.
el, tele, lan så jag kommer behöva märka upp för att unerlätta service i framtiden..

klisterlappar på rutplasten... !! nja.... jag vet inte om det blir så bra. jag får prova.
Jag tänkte mig nåt sånt här...
en platta med hål i en klisterpanel+kartplast över allt.
Ta fram skallpellen o skära bort för hålen, trycka ner bussningar med en kant på som täcker fula kanterna. Så bussningarna från axminster blir inte heller det som jag tänkte, dom skall man nog pressa bakifrån

men när jag sökte på hollare så fick jag lite kul träffar
http://www.routermania.com/product.cfm?page=5705
 
phl skrev:
--Micke184:
Vilken av Brothers tejper är det du menar fungerar till Dymo?
Sorry - my bad:(

Uttryckte mig lite slaskigt - när jag skrev Dymo mende jag märkapparat. Typiskt exempel på att de lyckats att sälja in sin produkt väl (jmf Frigolit, Masonit, Googla osv)

Har inte kollat men tror inte att någon passar till en riktig Dymo. Antar att det är en av de där produkterna som är "billig" men förbrukningsvarorna är dyra.
 
Krillew skrev:
Nej 145:- är ju inge pris. men jag måste även köpa apparaten eftersom min enbart präglar den gamla formen av dymo remsor..
men visst nåt sånt här skulle vara fint
[länk]
890:- Kanske nått o fundera på.. Jag håller på och bygger ut boningshuset
och det kommer bli mängder av kabel som skall dras.
el, tele, lan så jag kommer behöva märka upp för att unerlätta service i framtiden..
]
Jupp - de e najs. Har märkt upp det mesta på det sättet:)

Krillew skrev:
klisterlappar på rutplasten... !! nja.... jag vet inte om det blir så bra. jag får prova.
Jag tänkte mig nåt sånt här...
en platta med hål i en klisterpanel+kartplast över allt.
Ta fram skallpellen o skära bort för hålen, trycka ner bussningar med en kant på som täcker fula kanterna. Så bussningarna från axminster blir inte heller det som jag tänkte, dom skall man nog pressa bakifrån
Jo det ser ut så - dessutom så vill de nog sitta i nått stadigare är kartplast;)
 
Redigerat:
bax skrev:
Jag har en bit spånskiva som jag borrat en massa hål i.

Och som skrivits ovan, en luftavfuktare, eller värme, är nog hellre modellen än en massa fukt.

Tips: Smörj in med korrosionsskydd eller paraffinolja på frässtål och maskiner och torka av vid användning.
 
Gruvberget skrev:
Tips: Smörj in med korrosionsskydd eller paraffinolja på frässtål och maskiner och torka av vid användning.
Jo faktiskt det är så jag gör... :) Jag har ett rengöringsmedel för stålen som även "konserverar"
Men sätter man stålen i en träbit så blir det så sunkig med all olja..
Så en av anledningarna är att jag ej vill ha trä är just oljan..

Det optimala skulle vara att ha en hållare som är som en stjärna så den ej håller stålet
runt hela axeln, utan punktvis..
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.