Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Har en annan tråd om diffus belysning men använder denna ist.
Tanken är att göra detta som visas i bilden. Dock vill jag styra "uplight" med en NEXA fjärr styrt dvs ingen strömbrytare samt den diffusa belysningen i taket. Men frågan är om jag skall köra LED fungerar det då med NEXA?
t ex någon av denna.
http://http://www.nexa.se/ECMR-250-Inbyggnads-dimmer.htm
eller
http://http://www.nexa.se/WDR1Dimmermottagare.htm
Tanken är att göra detta som visas i bilden. Dock vill jag styra "uplight" med en NEXA fjärr styrt dvs ingen strömbrytare samt den diffusa belysningen i taket. Men frågan är om jag skall köra LED fungerar det då med NEXA?
t ex någon av denna.
http://http://www.nexa.se/ECMR-250-Inbyggnads-dimmer.htm
eller
http://http://www.nexa.se/WDR1Dimmermottagare.htm
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Dem verkar perfekt...tack! Frågan är hur Barcelona LED paketet fungerar med NEXA. Någon som kan?Minzzan skrev:Hej igen!
Några jag tycker är snygga och diskreta är tex:
eller
[länk]
Är rätt så säker på att nexxa har en form av dosdimmer som du kan lägga i undertaket och köra med fjärr.
Alternativet är att dra alla spotarna till ett vägguttag och köra deras vanliga system, men dom har väldigt mycket att välja på. Vet att Jula har rätt bra pris på dom oxå =)
Redigerat:
Hej!
Beror lite på hur du tänker, den downlighten är ju som alla andra, och har eget drivdon och är dimbar, vilket i mina ögon ger full kompabilitet till allt. Nexxa skiljer ju inte sig från tex en vanlig dimmer eller liknande =)
Beror lite på hur du tänker, den downlighten är ju som alla andra, och har eget drivdon och är dimbar, vilket i mina ögon ger full kompabilitet till allt. Nexxa skiljer ju inte sig från tex en vanlig dimmer eller liknande =)
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
sant...borde funka. Har lagt en beställning från Ledhandel på Barcelona paketet.Minzzan skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Har rätt många i Hide-a-lite serien 120X som sprider iaf 45 grader...dock skulle jag vilja ha en möbelspott med max 30 graders spridning till min up-light längst upp i hörnet i illustarationen. Tycker det står dåligt om spridning i beskrivningarna. Mer tips...halogen funkar då det bara är 2 st tänkte använda mig av energy star 7 w med dimmning så därför känns inte LED nädvändigt.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
bumpar den tråd igen...
Nu kan man använda Nexa till LED oxå
http://www.molectric.com/p1013/NEXA-Tradloes-Dimmer-RF-12-24-Volt,-foer-LED/product_info.html
Nu kan man använda Nexa till LED oxå
http://www.molectric.com/p1013/NEXA-Tradloes-Dimmer-RF-12-24-Volt,-foer-LED/product_info.html
Klicka här för att svara
