E epkjean #1 Medlem · 14 inlägg 29 jun 2005 12:57 epkjean Medlem 14 inlägg 29 jun 2005 12:57 #1 Tänkte sätta upp hålkälslister i taket, är det bara att gera 45 mot 45 eller ska man såga på något annat sätt som kanske blir snyggare ? Tack JP
Tänkte sätta upp hålkälslister i taket, är det bara att gera 45 mot 45 eller ska man såga på något annat sätt som kanske blir snyggare ? Tack JP
S sater #2 Medlem · 37 inlägg 29 jun 2005 13:26 sater Medlem 37 inlägg 29 jun 2005 13:26 #2 45 grader gjorde jag, gör ett par passbitar först så blir det enklare att få måtten bra.
S Staffans #3 Medlem · 11 inlägg 30 jun 2005 13:32 Staffans Medlem 11 inlägg 30 jun 2005 13:32 #3 Tänk på att lägga listen i sågen exakt som den ska sitta i taket, annars blir det konstigt.
S Sven2 #4 Medlem · 80 inlägg 6 jul 2005 01:25 Sven2 Medlem 80 inlägg 6 jul 2005 01:25 #4 Fick hjälp av min far med detta och han skar till ändarna så att dom passade i utfasningen på listen. Till detta gorde han en mall och resultatet ser faktiskt helt OK ut.
Fick hjälp av min far med detta och han skar till ändarna så att dom passade i utfasningen på listen. Till detta gorde han en mall och resultatet ser faktiskt helt OK ut.
K Kurtivan #5 Medlem · Västernorrland · 4 359 inlägg 6 jul 2005 19:52 Kurtivan Medlem Västernorrland 4 359 inlägg 6 jul 2005 19:52 #5 Metoden Sven2 berättar om tror jag är ett måste om det är i snedtak det ska listas, annars är nog 45 gradaren det enklaste sättet
Metoden Sven2 berättar om tror jag är ett måste om det är i snedtak det ska listas, annars är nog 45 gradaren det enklaste sättet