Tänkte sätta upp hålkälslister i taket, är det bara att
gera 45 mot 45 eller ska man såga på något annat sätt som kanske blir snyggare ?

Tack
JP
 
45 grader gjorde jag, gör ett par passbitar först så blir det enklare att få måtten bra.
 
Tänk på att lägga listen i sågen exakt som den ska sitta i taket, annars blir det konstigt.
 
Fick hjälp av min far med detta och han skar till ändarna så att dom passade i utfasningen på listen. Till detta gorde han en mall och resultatet ser faktiskt helt OK ut.
 
Metoden Sven2 berättar om tror jag är ett måste om det är i snedtak det ska listas, annars är nog 45 gradaren det enklaste sättet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.