Hej!

Har satt upp hålkälslister mot innertaket i ett gammalt hus och det har mestadels blivit fina skarvar sånär som på den sista där det blivit en glipa. Se bild. Vad rekommenderar ni att använda för att fylla ut denna på snyggast möjliga sätt? Någon sorts spackel eller fog? Tack för all input!
 
  • Glipa i fog mellan hålkälslist och tak i hörn, med fokus på skarvproblem i ett gammalt hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P polacken76 skrev:
Hej!

Har satt upp hålkälslister mot innertaket i ett gammalt hus och det har mestadels blivit fina skarvar sånär som på den sista där det blivit en glipa. Se bild. Vad rekommenderar ni att använda för att fylla ut denna på snyggast möjliga sätt? Någon sorts spackel eller fog? Tack för all input!
Ska du inte måla listerna så tycker jag du ska göra om den sista.
 
S Stensson11 skrev:
Ska du inte måla listerna så tycker jag du ska göra om den sista.
Hej, de ska målas. Är även en del glipor mot väggen att fylla ut där väggen är ojämn och det inte gått att få det helt tätt.
 
C
Vanlig latex-/målarfog blir bra.
Fast snyggast blir det nog om man är lite mer noggrann om man skall vara krass.
 
P
P polacken76 skrev:
Hej!

Har satt upp hålkälslister mot innertaket i ett gammalt hus och det har mestadels blivit fina skarvar sånär som på den sista där det blivit en glipa. Se bild. Vad rekommenderar ni att använda för att fylla ut denna på snyggast möjliga sätt? Någon sorts spackel eller fog? Tack för all input!
Ska det hålla över tid så behöver du spackla, latex torkar och spricker med tiden..
 
D
Välkommen till forumet!

Gör om och förkroppa istället. Mycket enklare och blir oftast mycket bättre. Dessutom får man inte bara en chans per längd. Du har de verktyg som behövs: räcker med svans, morakniv och gerlåda.

Den här filmen tittade jag på när jag lärde mig:

 
Tack för alla svar, jag provar mig fram med fog. Ja, önskvärt hade givetvis varit att fått till en perfekt skarv. Har ett till rum som ska göras senare, då kanske jag ger mig på att prova förkroppning! :)
 
D
P polacken76 skrev:
Tack för alla svar, jag provar mig fram med fog. Ja, önskvärt hade givetvis varit att fått till en perfekt skarv. Har ett till rum som ska göras senare, då kanske jag ger mig på att prova förkroppning! :)
Du kommer att tacka dig själv om du börjar förkroppa.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.