Hej!
Har satt upp hålkälslister mot innertaket i ett gammalt hus och det har mestadels blivit fina skarvar sånär som på den sista där det blivit en glipa. Se bild. Vad rekommenderar ni att använda för att fylla ut denna på snyggast möjliga sätt? Någon sorts spackel eller fog? Tack för all input!
Har satt upp hålkälslister mot innertaket i ett gammalt hus och det har mestadels blivit fina skarvar sånär som på den sista där det blivit en glipa. Se bild. Vad rekommenderar ni att använda för att fylla ut denna på snyggast möjliga sätt? Någon sorts spackel eller fog? Tack för all input!
Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Ska du inte måla listerna så tycker jag du ska göra om den sista.P polacken76 skrev:
Ska det hålla över tid så behöver du spackla, latex torkar och spricker med tiden..P polacken76 skrev:
Välkommen till forumet!
Gör om och förkroppa istället. Mycket enklare och blir oftast mycket bättre. Dessutom får man inte bara en chans per längd. Du har de verktyg som behövs: räcker med svans, morakniv och gerlåda.
Den här filmen tittade jag på när jag lärde mig:
Gör om och förkroppa istället. Mycket enklare och blir oftast mycket bättre. Dessutom får man inte bara en chans per längd. Du har de verktyg som behövs: räcker med svans, morakniv och gerlåda.
Den här filmen tittade jag på när jag lärde mig:
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
Tack för alla svar, jag provar mig fram med fog. Ja, önskvärt hade givetvis varit att fått till en perfekt skarv. Har ett till rum som ska göras senare, då kanske jag ger mig på att prova förkroppning! 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

