Hjälpte till med samma problem, när vi ringde bosch så frågade dom direkt om det var 2 plattor ovanpåvarandra som krånglande antingen höger eller vänster, det är något med dessa som går sönder paravis.
kyl/frys bosch också pajat men då var det styrkortet.

Induktionshällar av denna storlek består alla(?) av två halvor, alltså två separata och identiska kretskort för vänster resp höger halva. De kan ha en gemensamt kretskort också för fördelning av inkommande ström. Så om en halvan lägger av är det lätt att misstänka antingen
- fel på ena kretskortet
- fel på matningen ifall hällen är matad med två faser.
Vad som är vanligast är svårt att säga, men en god ide är nog ändå att låta en elektriker kolla matningen innan hällen kasseras.

Problem solved. Kontakten var inte helt isatt, en jävla tur jag inte for å köpte en ny häll :)

Han i Skogen skrev:
Problem solved. Kontakten var inte helt isatt, en jävla tur jag inte for å köpte en ny häll :)
Nä... Fel ändå. Rinde försäkringsbolaget tidigare i veckan som skickade en reperatör för utdömning. Denne man var hos mej igår, var dock ej hemma då jag jobbar i norge och kom hem i morse. Han ringde å sa att det var kontakten som ej var i ordentligt. Och att spisen fungerade som den ska. Men, när potatisen skulle kokas idag så var problemet kvar. 2/4 fungerande.
Blir ett litet samtal till denne herre imorgon igen...

Min induktion gör likadant ibland. Stänger av växlande. Får upp en felkod då att det är för varmt. Sen efter ett tag så går dom starta igen.

Är själva glaset, och kretskorten under som "tar upp" värmen från stekpannan (som värmer glaset)

Har ändå gott mått enligt instruktionerna om fritt utrymme.

Vet inte om det kan vara något sådant?

Han i Skogen skrev:
Nä... Fel ändå. Rinde försäkringsbolaget tidigare i veckan som skickade en reperatör för utdömning. Denne man var hos mej igår, var dock ej hemma då jag jobbar i norge och kom hem i morse. Han ringde å sa att det var kontakten som ej var i ordentligt. Och att spisen fungerade som den ska. Men, när potatisen skulle kokas idag så var problemet kvar. 2/4 fungerande.
Blir ett litet samtal till denne herre imorgon igen...
Titta bara efter att kontakten inte har skadats. Om den suttit och glappat länge, så kan det ha blivit väldigt varmt där. Med skador på både uttag och kontakt. Fast om det var en elektriker där så borde han kollat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.