Hejsan.
Gårdagens oväder bjöd på massvis med regn, strömavbrott Blix och dunder. Så nu på morgonen när vi går ut får vi se att ett hål har öppnat sig under källartrappan. Är det vanligt förekommande efter regn eller är det nåt tok tro? Kan man bara fylla igen med singel eller bör man kolla upp allt under?
Huset är dränerat september 2015 och det finns bild på just det stället i dokumentationen om det hjälper nån här att förklara mer om hålet som uppstått.
Mvh Robert
Gårdagens oväder bjöd på massvis med regn, strömavbrott Blix och dunder. Så nu på morgonen när vi går ut får vi se att ett hål har öppnat sig under källartrappan. Är det vanligt förekommande efter regn eller är det nåt tok tro? Kan man bara fylla igen med singel eller bör man kolla upp allt under?
Huset är dränerat september 2015 och det finns bild på just det stället i dokumentationen om det hjälper nån här att förklara mer om hålet som uppstått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Robert
Det är väldigt svårt att få en full återfyllnad under en trappa efter att man grävt upp bakom/under. När man gräver ur så rasar massorna som ligger packat under stegen och vid återfyllnaden så får man helt enkelt inte tillbaka material packat under varje steg som det var innan - tomma fickor kommer att finnas efter återfyllnaden. När det nu regnat så kraftigt så har regnet tagit med sig massor in i dessa håligheter. Du kan med gott samvete fylla på med nytt grus och låta det vara. Om det uppstår hål igen, onormalt frekvent, så kan det vara läge att undersöka så att massorna inte läcker in i någon form av rör, tex. avlopp eller dagvatten, som kanske gått isär i skarv eller spruckit.
Om inkommande vattenledning går sönder så bildas också "slukhål" ovanför vattenledningens skada, bara värt att notera =). Ditt vatten och avlopp, som troligtvis ligger sida vid sida i marken, är förmodligen inte dragna här heller, så trappan är min gissning.
Om inkommande vattenledning går sönder så bildas också "slukhål" ovanför vattenledningens skada, bara värt att notera =). Ditt vatten och avlopp, som troligtvis ligger sida vid sida i marken, är förmodligen inte dragna här heller, så trappan är min gissning.
Klicka här för att svara