Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Någon som kan svara på varför det helt plötsligt dyker upp hål (stora som en enkrona ungefär) lite varstans i mitt garagegolv?
Plattan är gjuten 2016
Plattan är gjuten 2016
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Detta fenomen är känt som ”popout” på engelska, kort förklarat är att dessa uppstår pga. dålig kvalité på sand och sten som användes när de/ni blandade till betongen som efter tid ”spricker” vid ytan. Du kan tyvärr inte göra något åt saken utöver att fylla i dessa/spackla. Den goda nyheten är att livslängden på plattan inte påverkas.
Jag har något liknade på mitt betonggolv inomhus men mycket mindre - några millimeter bara. Vad beror detta på?MrJay skrev:
Detta fenomen är känt som ”popout” på engelska, kort förklarat är att dessa uppstår pga. dålig kvalité på sand och sten som användes när de/ni blandade till betongen som efter tid ”spricker” vid ytan. Du kan tyvärr inte göra något åt saken utöver att fylla i dessa/spackla. Den goda nyheten är att livslängden på plattan inte påverkas.
Jag har linkade problem men på mitt betonggolv inomhus - dock inte så stor typ någon milimeter i strl. Fick du några bra svar på detta och hur man lagar dessa så det inte blir värre?rockin_john skrev:
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Ja. Svaret finns i tråden.J J_Lindberg skrev:
Hejsan,rockin_john skrev:
Ja. Svaret finns i tråden.
Tack för infon!
Då detta är vårt golv inomhus är detta något du tror man kan reklamera- rätta sagt be de som gjorde vårt betong som får fixa detta då detta beror på kvaliteten.
Om man behöver laga detta själv - tips på något bra spackel?
Klicka här för att svara