Gör det något om det finns oanvända hål i dosorna? Täntke eftersom det i en del dosor är plastlock för oanvända in/ut-gående rör.
 
Gör inget.
Oftast är det plastlock för stussarna för att betong inte ska läcka in när man gjuter.
 
Aha ok. Besvarar min fråga om putslock också :) Tack för svar.
 
Självklart får man INTE ha hål i dosorna!!! Men det är ju bara att tejpa för oanvända hål med eltejp om det inte finns något lock i stussarna.
 
Krillan: Öh, ok. Varför är det självklart? Jag har nämligen ingen koll, men jag kan ju tänka mig att det inte är så bra om man lagt diffspärren på den varma sidan om elen. Annars borde det väl inte spela någon roll?
 
kan ju lätt bli lite kalldrag om de är öppna hål, eltejp brukar ju me tiden krulla ihopsej o trilla bort, iaf dom billigare tejperna. jag brukar använda latexfog om jag skurit upp fel hål.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.