Hej!
Nu har man lärt sig något nytt som man kanske borde vetat. Gjorde en bilbana till barnen med maskeringstejp på parketten. Satt nån vecka vid jul och när den togs bort blev det kvar häftämnesrester. Nu vet jag att det är big no no det jag gjorde men hjälper mig inte just nu. Testat kemiskt ren bensin och t-röd utan framgång. Sitter som berget. Är det att slipa om hela (skiten) eller finns nån sista bra lösning som nån i detta forum sitter på? Bilden är dålig då den togs på kvällen. Detta är en bråkdel - är ett stort område tyvärr.
Nu har man lärt sig något nytt som man kanske borde vetat. Gjorde en bilbana till barnen med maskeringstejp på parketten. Satt nån vecka vid jul och när den togs bort blev det kvar häftämnesrester. Nu vet jag att det är big no no det jag gjorde men hjälper mig inte just nu. Testat kemiskt ren bensin och t-röd utan framgång. Sitter som berget. Är det att slipa om hela (skiten) eller finns nån sista bra lösning som nån i detta forum sitter på? Bilden är dålig då den togs på kvällen. Detta är en bråkdel - är ett stort område tyvärr.
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Tack för råd men tyvärr funkar det inte. Testat värme, kemisk bensin, label off, suddgummi, olja och bakpulver.. alla de hemmakurer jag lyckats hitta. Börjar bli lite deppig då det lilla som syns på bilden är typ 1/50 del av allt. Ser riktigt illa ut.
Kemiskt ren bensin är en bra start. Prova magisk svamp, nej jag menar mirakelsvamp.
https://www.öob.se/hushall/stada--diska/stadredskap/flackborttagare-vileda-miraclean-3608020/
https://www.öob.se/hushall/stada--diska/stadredskap/flackborttagare-vileda-miraclean-3608020/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
