8 206 läst ·
58 svar
8k läst
58 svar
Hade ni godkänt detta?
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
Nja går alldeles utmärkt att gera 45 grader med icke proffsprylar. Vi sågade våra i en mauell gerlåda från Jula för ca 150 spänn. Det gäller dock att vara nogrann och att arbetsstycket ligger still under sågning. Tror inte DeWalt märket i sig gör att snittet blir bättrehen_rik79 skrev:Ser ut som när jag sågade dörrfoder med min kapsåg från rusta. Inställd på 45 grader blev det helt annat än bra. Det behövs tydligen proffsgrejor typ DeWalt för att få till en perfekt 45 graders.
Köpte en manuell girsåg och sågade "45 grader" enligt dess gradering, inte ens då blev det helt perfekt utan glipor.
Men från en hantverkare så man givetvis förvänta sig toppkvalitet. Det är ju därför man betalar istället för att göra det själv....
/Henrik
Sen får det givetvis inte se ut som de bilder du vísar när en yrkesman gjort det, då kunde du lika gärna gjort det själv och sparat de ca 500 kr som han tog för det momentet.
Verkar inte som den del yreksmän har någon yreksstolthet alls utan hoppas det inte syns En del verkar hellre stå efteråt och ta en disskution när det är svårt att rätta till istället för att göra om direkt. Jag menar vem skulle inte klaga på en sådan gerning, är ju bland det första man ser när man kommer in. Om det inte finns värre misstag i rummet iof
Medlem
· Västra Götaland
· 136 inlägg
Hur kan någon ens tycka/anse att det blir "snyggt" när man fogat? Inte en vinkel stämmer ju?
Det ser inte klokt ut, och det kommer verkligen inte att se klokt ut efter fogning. eller har människor så låga krav?
Det ser inte klokt ut, och det kommer verkligen inte att se klokt ut efter fogning. eller har människor så låga krav?
Om man har hantverkare som renoverar badrum så får man väll utgå från att de är så proffesionella att om nu fönstersmygen skulle var sned, del från tidigare eller nygjord, att de ser till att denna åtgärdas före man sätter plattor mm så att deras arbete går att genomföra så man slipper sneda glipande lister.
Precis som en som sätter kökskåp knappast försöker sätta upp dem om väggarna är sneda och vinda och låter skåpen få stora glipor.
Det är ju sådant här man vill undvika näm man anlitar proffs.
Skulle aldrig accepterat.
mvh Roland
Precis som en som sätter kökskåp knappast försöker sätta upp dem om väggarna är sneda och vinda och låter skåpen få stora glipor.
Det är ju sådant här man vill undvika näm man anlitar proffs.
Skulle aldrig accepterat.
mvh Roland
Tja , ser man ett eller fler badrum i veckan som ser ut på liknande vis innan fogning, och sedan när allt är klart så är kund överförtjust, då törs man säga att det blir NOG bra när det är färdigt..
Och nej, jag varken kaklar,fogar eller skär till plastlister, och kanske jag hade varit petigare,
men jag tror fortfarande att det där hade ingen märkt om det fogats innan det kikades in..
(jag hade kanske skippat plastlisten helt, och mixtrat med fogen istället..)
Jag noterade att det är glipor i fönstret också..
Och nej, jag varken kaklar,fogar eller skär till plastlister, och kanske jag hade varit petigare,
men jag tror fortfarande att det där hade ingen märkt om det fogats innan det kikades in..
(jag hade kanske skippat plastlisten helt, och mixtrat med fogen istället..)
Jag noterade att det är glipor i fönstret också..
Redigerat:
Slarv. Troligen sågat på frihand.
Jag är ammatör och har nästan samma lösning i mitt kök och inte katten får det se ut så från ett proffs.
Jag har gjort det själv och ett proffs måste åstadkomma samma eller bättre.
Mina lister är av aluminium och går knappast fuska till med lite spackel.
mvh Roland
Jag är ammatör och har nästan samma lösning i mitt kök och inte katten får det se ut så från ett proffs.
Jag har gjort det själv och ett proffs måste åstadkomma samma eller bättre.
Mina lister är av aluminium och går knappast fuska till med lite spackel.
mvh Roland
Hej!
Tackar för alla svar, måste säga att ditt hörn ser fin fint ut!
Just nu håller en snickare på och hjälper plattsättarn att korrigera hörnen.
Ska bli spännande att se då jag kommer hem.
Återkommer, självklart med mer info om hur det gått!
Mvh
Fredrik
Tackar för alla svar, måste säga att ditt hörn ser fin fint ut!
Just nu håller en snickare på och hjälper plattsättarn att korrigera hörnen.
Ska bli spännande att se då jag kommer hem.
Återkommer, självklart med mer info om hur det gått!
Mvh
Fredrik
Visst hörnet är fint men plattan som är skuren runt hörnet är ju mindre än ovanstående platta, möter inte riktigt varandra och fogen går ut lite över plattan.rolri skrev:
Hade du tagit en makrobild hade det synts ännu tydligare........
Slarv, men så var du ju en glad amatör såsom en annan : )
Ser lätt "slarvigt" ut om man har olika storlekar på plattorna vilket det är i detta fallet. Dock blir det nog snyggt när man får fogat det hela. Jag tror inte plastlisterna hade varit utmärkande heller i ett färdigfogat badrum, helhetsintrycket hade fortfarande varit gott.