75 498 läst ·
908 svar
75k läst
908 svar
Ha cash på hög
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Jag tror inte den länken påstår det du tror, eller så har vi olika definition av kris.T Thomas_Blekinge skrev:
F fribygg skrev:
Jag fick det som sagt förklarat för mig att man som restauranggäst kunde kontrolleras när man lämnade restaurangen och bötfällas om man inte kunde uppvisa en ”nota fiscale” eller hur de nu benämnde kvittot.F fribygg skrev:
Jag har ingen aning om hur vanligt förekommande det var eller om det fortfarande förekommer. Det här var på 90-talet.
Ja hur många är det som använder pengar dagligdags?
Jag använder pengar ofta för att dom inte ska minska, pratade med den lokala ägaren av macken och han upplevde att konstanter har ökat dom senaste åren..
Nej jag står inte normalt och stoppar en och tvåkronor i P-automaten och använder både kortbetalning och Swish..
Jag använder pengar ofta för att dom inte ska minska, pratade med den lokala ägaren av macken och han upplevde att konstanter har ökat dom senaste åren..
Nej jag står inte normalt och stoppar en och tvåkronor i P-automaten och använder både kortbetalning och Swish..
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Kontantbetalning är enklast. Var på en julmarknad nyligen och stod i kö för att betala ett mindre inköp. Alla före mig halade fram sin telefon när dom kom fram, letade fram swish-appen, fotade koden och matade in beloppet, bekräftade med bank-ID, visade skärmen för säljaren. Hade varit så så mycket snabbare om alla hade räckt fram sin 20-lapp.
Det känns som vi som använder konstanter får lära dom ”gamla” egentligen dom digitalt insnöade mupparna som inte förstår vikten och enkelheten med kontanter..T Thomas_Blekinge skrev:Kontantbetalning är enklast. Var på en julmarknad nyligen och stod i kö för att betala ett mindre inköp. Alla före mig halade fram sin telefon när dom kom fram, letade fram swish-appen, fotade koden och matade in beloppet, bekräftade med bank-ID, visade skärmen för säljaren. Hade varit så så mycket snabbare om alla hade räckt fram sin 20-lapp.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 303 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 303 inlägg
”Aha, kostar den en tjuga. Jag har bara en femhundring. Kan du växla på den? Inte! Oj då. Men om jag tar två? Nähä, inte då heller! Okej så du kan göra ett undantag för mig? Tack snälla. Ojdå, du hade inte tillräckligt med växel ändå. Ja men då blir det inget då”T Thomas_Blekinge skrev:Kontantbetalning är enklast. Var på en julmarknad nyligen och stod i kö för att betala ett mindre inköp. Alla före mig halade fram sin telefon när dom kom fram, letade fram swish-appen, fotade koden och matade in beloppet, bekräftade med bank-ID, visade skärmen för säljaren. Hade varit så så mycket snabbare om alla hade räckt fram sin 20-lapp.