2 089 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Gymnastikhall inomhus
Hej,
jag har en lite annorlunda fråga. Jag har en 5-åring som behandlar huset som om det vore en gymnastikhall. Upp i soffan, stooort hopp bang rätt ner på golvet. Det hade väl inte varit så jobbigt, om det inte vore för att det är ett äldre hus (20-tal) och det skakar och gungar till rätt rejält i hela golvet då hon hoppar. Min tanke är då om det kan bli några utmattningsskador på bjälklag och andra vitala delar i husstommen av sådant, eller om det inte är värre än att hålla sig fast i stolen tills det gungat klart?
(Liten överdrift på slutet.
)
jag har en lite annorlunda fråga. Jag har en 5-åring som behandlar huset som om det vore en gymnastikhall. Upp i soffan, stooort hopp bang rätt ner på golvet. Det hade väl inte varit så jobbigt, om det inte vore för att det är ett äldre hus (20-tal) och det skakar och gungar till rätt rejält i hela golvet då hon hoppar. Min tanke är då om det kan bli några utmattningsskador på bjälklag och andra vitala delar i husstommen av sådant, eller om det inte är värre än att hålla sig fast i stolen tills det gungat klart?
(Liten överdrift på slutet.
:
Du har inte funderat på att låta den lilla krabaten hoppa utomhus istället? :-/ :-X
För övrigt tror jag med all sannolikhet, att en femåring inte är kapabel till att matta ut bjälklaget eller andra vitala delar av huset. 
Hm, av att hoppa på ett trägolv? Nej, det är ingen fara, det ska betydligt mycket mer kraft än så för att förstöra leder och knän på ett barn, som tur är...Blommis skrev:
Ingen fara för bjälklaget, det tål mer än så, om huste är välbyggt och friskt.
Naturligtvis har jag tjatat om detta, men jag ställde frågan mest för att kunna sluta med allt tjat.Immobil skrev:
Det låter betryggande. Hon får väl hoppa ett par år till, sen kanske det är nog.
Klicka här för att svara