Hej Macarus,
Tack för ditt svar.
Det gamla golvet med plastmatta var stabilt faktiskt. Vi lade golvet med fog som enligt BAUHAUS personal var det bästa. Det började inte precis efter jobbet var klart utan efter ett tag som vi satte upp garderober. Jag är lite misstänk att det finns luft under golvparkett.

farzan20 skrev:
Vi lade golvet med fog som enligt BAUHAUS personal var det bästa. Det började inte precis efter jobbet var klart utan efter ett tag som vi satte upp garderober. Jag är lite misstänk att det finns luft under golvparkett.
Att det lades med fog antar jag betyder att det limmades ihop på något sätt och lades flytande. Nu har inte jag hållt på något med flytande golv så har lite svårare att komma med tips. Ett spikat eller skruvat golv som lyft lite från fastsättningen kan ju tvingas ner igen med skruv eller spik. Hålen går sedan att dölja med pluggar från någon spillbit av golvet. Däremot vet jag inte om det är så lyckat att fästa ett flytande golv på bara några ställen, men det kanske någon annan här har koll på? Annars är det ju tyvärr svårt att göra så mycket utan att behöva ta upp golvet... Misstänkta orsaker är ju att golvet "hakat upp sig" någonstans på någon ojämnhet eller har råkats limmats fast någonstans som gjort att det rest sig när det sväller nu under den fuktiga sommaren. Ett flytande golv måste ju kunna röra sig fritt.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.