4 866 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Gumma under brunnsmanschett
Hepp!
Redde ut de sista detaljerna med Maxits tekniska support i fredags, men missade en fråga som jag gärna vill ha svar på innan morgondagens gummande.
Supporten rekommenderade att inte sätta fast ringen och skära manchetten förrän efter jag gummat. Alltså bara forma manschetten ner i brunnssätet men utan att skära hålet. I arbetbeskrivingen för tätskiktet står det inget om att limma med tätskikt under brunnsmanchetten (som är självhäftande). Låter ju korkat att gumma under den när den är självhäftande men vill bara verifiera detta så jag inte gör bort mig =)
Tätskiktet är Deiterman Superflex 1S med Deitermans tillhörande brunnsmanschett
Redde ut de sista detaljerna med Maxits tekniska support i fredags, men missade en fråga som jag gärna vill ha svar på innan morgondagens gummande.
Supporten rekommenderade att inte sätta fast ringen och skära manchetten förrän efter jag gummat. Alltså bara forma manschetten ner i brunnssätet men utan att skära hålet. I arbetbeskrivingen för tätskiktet står det inget om att limma med tätskikt under brunnsmanchetten (som är självhäftande). Låter ju korkat att gumma under den när den är självhäftande men vill bara verifiera detta så jag inte gör bort mig =)
Tätskiktet är Deiterman Superflex 1S med Deitermans tillhörande brunnsmanschett
Var försiktig när du skär, så du inte skär för mycket. Om du nu inte har en skärare från maxit.
Konstigt att dom rekommenderade att gumma först? (?!)
Det var ju de de inte gjorde, men jag glömde att fråga och fick för mig det i mitt eget huvud =)
--jon_h:
Du menar att ringen fixar det? Jag gummar ju ändå hela manchetten, tänkte att tätskiktet kanske inte var SÅ elastiskt att det följde med när man pressade i ringen?
--jon_h:
Du menar att ringen fixar det? Jag gummar ju ändå hela manchetten, tänkte att tätskiktet kanske inte var SÅ elastiskt att det följde med när man pressade i ringen?
Yes box, då vet jag vad som gäller. Får se om jag sätter manschetten i morgon eller om jag väntar med att gumma golvet och bara låter dispersionen och tätskiktet gå ner lite på golvet och tar resten när jag är klar med kaklingen.
Klicka här för att svara