Fick idag tillträde till min nya lägenhet där det idag är ett ekparkett lagt. Jag har inte råd att idag lägga nytt golv eller slipa då det kostade för mycket och undrar nu om man kan göra något åt det ändå?
Kan man tex lasera det ljusare med vita pigment trots att man inte slipat? Snälla behöver alla råd, vill verkligen inte ha det gula golvet...
Kan man tex lasera det ljusare med vita pigment trots att man inte slipat? Snälla behöver alla råd, vill verkligen inte ha det gula golvet...
U
under_construction
Medlem
· Västra Götaland
· 264 inlägg
under_construction
Medlem
- Västra Götaland
- 264 inlägg
Eftersom golvet är gult utgår jag från att det är lackat idag. Då blir det inte bra med vitt pigment ovanpå lacken.
Är det stor yta?
Vi hade ett rum på knappt 15 m² med gulnat golv. Eftersom vi på sikt skulle byta golv testade vi att slipa för hand och sedan på med vit olja. Det tog inte alls lång tid och kostar inte mycket.
Har en sån här
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/verktyg/slipmaskiner/bosch-pex-400-ae/203363.12131/
Bra musik i lurarna och lite tålamod så fixar man det om man vill.
Kan ta bilder på golvet imorgon när ingen sover i det rummet.
Är det stor yta?
Vi hade ett rum på knappt 15 m² med gulnat golv. Eftersom vi på sikt skulle byta golv testade vi att slipa för hand och sedan på med vit olja. Det tog inte alls lång tid och kostar inte mycket.
Har en sån här
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/verktyg/slipmaskiner/bosch-pex-400-ae/203363.12131/
Tack snälla för svar! Hur tror du det skulle bli om man använder vitt pigment direkt? Tänker om det håller sig någorlunda i 2-3 år till, tills ekonomin blir bättre.U under_construction skrev:Eftersom golvet är gult utgår jag från att det är lackat idag. Då blir det inte bra med vitt pigment ovanpå lacken.
Är det stor yta?
Har en sån här
[länk]
Hur lång tid tog rummet på 15m? Är nämligen inte alls händig men kanske får ta mig an projektet ändå ...
U
under_construction
Medlem
· Västra Götaland
· 264 inlägg
under_construction
Medlem
- Västra Götaland
- 264 inlägg
Klicka här för att svara