Jag har en gräsmatta som sträcker sig runt hela huset med undantag för garageuppfart, har idag laddstationen vid garageuppfarten och guidekabeln sträcker sig hela vägen runt huset. Nu vill jag flytta laddstationen så gräsklipparen har lika långt åt bägge håll runt huset. Hur lägger jag lämpligast guidekabeln, rakt över till begränsningskabeln ca 6 meter eller åt det längsta hållet runt huset?

Guidetråden få aldrig passera begränsningstråden.
Guidetråden behöver även gå en bit ifrån begränsningstråden.

R
T TureIII skrev:
Jag har en gräsmatta som sträcker sig runt hela huset med undantag för garageuppfart, har idag laddstationen vid garageuppfarten och guidekabeln sträcker sig hela vägen runt huset. Nu vill jag flytta laddstationen så gräsklipparen har lika långt åt bägge håll runt huset. Hur lägger jag lämpligast guidekabeln, rakt över till begränsningskabeln ca 6 meter eller åt det längsta hållet runt huset?
En ritning över installationen ger dig nog fler och bättre svar.

Demmpa Demmpa skrev:
Guidetråden få aldrig passera begränsningstråden.
Guidetråden behöver även gå en bit ifrån begränsningstråden.
Ät medveten om det, frågan gäller åt vilket håll jag skall dra guidetråden. Tänk att laddaren ditter på mitten av tomten och begränsningstråden går ut åt höger runt tomten och in i det vänstra uttagen, från mitten av laddaren kopplas guidekabeln och då åt vilket håll , den kommer ju att gå mitt emellan men hur.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.