12 124 läst ·
49 svar
12k läst
49 svar
Guide: Robotgräsklipparna utan slinga - nyheter 2024
Enbart? Jag köpte min därför jag håller på att ändra runt i trädgården rätt mycket och har planer på att fortsätta ändra. Det betyder att jag skulle behöva gräva upp och gräva ned kabel hela tiden om jag köpte en med slinga. Det var huvudargumentet för mig 😀D dlidstrom skrev:
Håller helt med. Till och med smidigt att snabbt lägga in en ”NoGo-zon” när man till exempel ställt fram utemöbler/solstolar/etc på gräsmattan men ändå vill klippa resten enligt schema.Farstatjej90 skrev:
Ang framkomlighet på 4 hjulsdriven mammotion luba så har grannen en sån..
Lastbilslass med matjord tippat på gräsmattan klarar gräsklipparn av att köra över...😂
Så framkomlighet får vi nog lov att ge toppbetyg..
Synd ingen filmade , men alla vart fokuserade på att stoppa gräsklipparen, dock såg vi spår att den hade kört över jordhögen ett antal gånger
Lastbilslass med matjord tippat på gräsmattan klarar gräsklipparn av att köra över...😂
Så framkomlighet får vi nog lov att ge toppbetyg..
Synd ingen filmade , men alla vart fokuserade på att stoppa gräsklipparen, dock såg vi spår att den hade kört över jordhögen ett antal gånger
Jo, jag köpte en Yuka 3000 igår och det var för jäkla smidigt att slippa börja gräva ner kabel. Vallade roboten runt tomtgränsen i kanske 10 min. La till tre no-go zoner och sen var det bara att tuta och köra. Efter en timmes klippning kom jag på att det nog hade varit smart med en no-go zon ytterligare, och slapp då gräva upp kabeln igen 😊.M Månskensbyggare skrev:
Klicka här för att svara