3 469 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Grymt dyrt med detta tätskickt !?
Vi var in till Hemmaplan idag och beställde kakel och klinkers (vad skönt, äntligen bestämt vad vi ska ha) och det gick på ca 5600sek för vårat badrum på 3m2. Jag passade på att fråga vad fix, fog och tätskickt skulle kosta till vårt badrum. Killen bakom disken började räkna och efter ett tag svarar han 7000sek! Jag trodde att jag hörde fel eller fattade fel... var det inklusive kakel och klinkers??? Men nej, enbart tätskicktet, Ardex, skulle gå 5000sek!!! och fix o fog(även detta Ardex) 2000sek!
Min undran, ska det vara så? finns det ngn som gjort en jämförelse av kvm-kostnaden mellan olika märken?
Min undran, ska det vara så? finns det ngn som gjort en jämförelse av kvm-kostnaden mellan olika märken?
Ingen som har gjort en kostands-jämförelse mellan olika märken?
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Tittar du på LIP (ex. hos sigro.se) så ligger priset snarare på drygt 100kr/kvm för tätskiktet. MEN sedan tillkommer detaljer som rörgenomföringar tätremsa etc. som kanske utslaget på ytan motsvarar ytterligare ca 100kr.
Jag tror att LIP anses vara ett kvalitets val.
Jag tror att LIP anses vara ett kvalitets val.
Tack för svar. Min kakelleverantör säljer Ardex så jag tror att det blir det. Tror jag kommer använda mig av den där "mattan" att limma upp i duschen mot den vägg som är gipsad. Men LIP verkar ju många rekomendera, vem säljes LIP i Västerås?
Tycker det låter fruktansvärt dyrt. Var det bara materialkostnaden eller var också arbetskostnaden inräknad?
Såg att K-Rauta hade en tätskiktsmatta från Casco som jag inte tidigare noterat. Tror inte att den var så förskräckligt dyr även om rullen var för större yta än 3 kvadratmeter. Sedan tillkommer det andra också men inte blir det så dyrt som 7000 kronor.
MVH/Tigersågen
Såg att K-Rauta hade en tätskiktsmatta från Casco som jag inte tidigare noterat. Tror inte att den var så förskräckligt dyr även om rullen var för större yta än 3 kvadratmeter. Sedan tillkommer det andra också men inte blir det så dyrt som 7000 kronor.
MVH/Tigersågen
Klicka här för att svara