Vi måste fixa till våran grusgång någon gång och tänkte kolla här hur man går tillväga. Det är en hel del sand på gången nu och lite lite grus. Bifogar 2st bilder. Klicka för större bilder.

Om man skulle göra i ordning framför garaget hur går man tillväga då eftersom bilarna trycker undan gruset om det inte är riktigt gjort.

255699-grusgang1.jpg 255700-grusgang2.jpg

Jag skulle nog vilja se en trestegsplan här.
1. Kanterna. Dvs sätt sten, gjut en kant eller gör något annat men se till att få en stabil och klar gräns mellan grus och gräs
2. Ett stabilt underlag. Geoduk i botten och sen tex 0-8 packat som underlag
3. ca 5 cm med ett snyggt grus. Gärna krossat då det blir stabilare och inte lika benäget att rulla undan

mats_o skrev:
Jag skulle nog vilja se en trestegsplan här.
1. Kanterna. Dvs sätt sten, gjut en kant eller gör något annat men se till att få en stabil och klar gräns mellan grus och gräs
2. Ett stabilt underlag. Geoduk i botten och sen tex 0-8 packat som underlag
3. ca 5 cm med ett snyggt grus. Gärna krossat då det blir stabilare och inte lika benäget att rulla undan
Gäller detta framför garaget också? Några mått på hur mycket grus/kross som det ska vara i botten mm?

Jag tycker att 10 cm i botten (bärlager alltså) räcker där det bara ska gås. 20-30 där det ska köras beroende på hur stabil den underliggande marken är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.